آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ چه خواهد کرد؟ / شاید او بیش از هفتاد درصد حرفهایش را پس بگیرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خرم در خصوص سقوط شاخص بورس گفت همین مساله در اثر وحشت همه جهان از انتخاب ترامپ بوده است.همه وحشت کردند که اگر این بیاید جنگ میشود و چنین تصوراتی بر مسائل اقتصادی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و با توجه به اینکه ترامپ خود یک فرد بازاری است بعید به نظر میرسید این روند ادامه پیدا کند و او ناچار به تغییر رفتار در فضای بین المللی خواهد شد.

علی خرم نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در گفت و گو با انتخاب در خصوص تحولات بالقوه در رویکرد های آمریکا با توجه به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات این کشور گفت: در حال حاضر فردی در آمریکا به ریاست جمهوری رسیده است که قاعده مند نیست و در چارچوب قواعد حرف نمی زند در نتیجه هیچ کس نمیداند امروز که رئیس جمهور شده چقدر ممکن است بر رفتارهای آتی اش  تاتیر بگذارد.

 

او با بیان اینکه امروز سوال این است که آیا دونالد ترامپ قرار است از فردا هم همین حرفها را بزند یا نه ، گفت: برای پاسخ این سوال باید صبر کرد و دید که آیا با گذر از مرحله انتخابات میتواند اثر مثبتی در فضای بین الملل داشته باشد یا نه همان حرفها را مجددا تکرار خواهد کرد. 

 

این کارشناس مسایل سیاست خارجی و بین المللی خاطر نشان کرد: من فکر میکنم ترامپ علی رغم میل باطنی اش جرفهایش را عوض کرد . این بدان معنا نیست که او شخصا خواهان تغییر شعارهایش است بلکه مجبور میشود چنین کاری کند.

 

خرم با تاکید بر اینکه شاید ترامپ بیش از هفتاد درصد حرفهایش را پس بگیرد گفت غالب حرفهای او مشکلات حقوقی دارد. برای مثال او میگفت در صورت رسیدن به ریاست جمهوری, 25 میلیون مهاجر غیر آمریکایی را بیرون میکند اما به عقیده من اینها فقط در حرف بود. بیست و پنج میلیون به اندازه جمعیت عربستان است.  بیرون کردن این جمعیت از لحاظ حقوقی هم دچار مشکل است.

 

او با بیان اینکه تا پیش از این هیچ کس ترامپ را جدی نمیگرفت و حرفها و شعارهای این چنینی او به عنوان جوک مطرح بود گفت: حالا رییس جمهور شده و باید دید تا چه اندازه مجبور به عقب نشینی از شعارهای عوام فریبانه اش خواهد شد.

 

خرم در خصوص سقوط شاخص بورس نیز گفت همین مساله در اثر وحشت همه جهان از انتخاب ترامپ بوده است.همه وحشت کردند که اگر این بیاید جنگ میشود و چنین تصوراتی بر مسائل اقتصادی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و با توجه به اینکه ترامپ خود یک فرد بازاری است بعید به نظر میرسید این روند ادامه پیدا کند و او ناچار به تغییر رفتار در فضای بین المللی خواهد شد.

 

او در خصوص تغییرات احتمالی انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا بر رفتار این کشور با ایران نیز گفت : در این زمینه به نظر میرسد عوامل سیاست خارجی کشور هم صبر میکنند ببیند چه برخوردی با آنها صورت خواهد گرفت  چقدر تحول در رفتار با ایران در رویکرد آمریکا نسبت به برجام و سایر مسائل مربوط به ایران رخ میدهد. 

 

خرم در پیایان با اشاره به مساله خرید هواپیما از شرکت های هواپیمایی آمریکایی یا وابسته به آمریکا توسط خطوط هواپیمایی ایران نیز گفت: امیدوارم تغییری در روند خرید هواپیما از آمریکا متاثر از این انتخابات  نشود ولی می توانم بگویم علی رغم توافق صد در صدی اوباما با این قرار داد و موافقت کامل کلینتون با ادامه روند آغاز شده توسط اوباما, ترامپ موافق به نظر نمیرسد و حتما شخصا برای سنگ اندازی در مقابل این قرارداد اقدام خواهد کرد اما حوزه تصمیم گیری آمریکا یک حوزه شخصی نیست و بعید به نظر میرسد تغییر ویژه ای اتفاق بیافتد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------