آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

استراتژی دونالد ترامپ در مورد سودان چگونه خواهد بود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به نظر می رسد رئیس جمهور جدید آمریکا سیاست های روسای جمهور پیشین را در مورد سودان اعمال کند.

به گزارش مهر، سودان تریبون در مطلبی این پرسش را مطرح می کند که استراتژی رئیس جمهور جدید آمریکا در مورد سودان چیست؟

 

در پاسخ به این پرسش این سایت می گوید اگر «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده بود، پاسخ به این سوال دشوار نبود. در حال حاضر پاسخ واضحی به این سوال نمی توان داد زیرا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا و مشاوران وی تاکنون در مورد سودان صحبت نکرده اند.

 

ترامپ احتمالا از حزب دموکراتیک سودان حمایت خواهد کرد ، همانطور که دولت اوباما و بوش از این حزب حمایت کرده اند. اما کمک های مالی ایالات متحده به سودان به احتمال زیاد توسط دولت جدید ، مجلس سنا و نمایندگان (اکثریت جمهوریخواه) به چالش کشیده خواهد شد.

 

بین سالهای ۲۰۰۲ - ۲۰۱۵ ایالات متحده امریکا ۷.۱ میلیارد دلار به ارائه کمک های بشر دوستانه، پشتیبانی نیروهای حافظ صلح و بازسازی شهرهای جنگ زده در سودان اختصاص داده است.

 

اما دولت ایالات متحده امریکا تاکنون به طور مستقیم به دولت سودان کمک نکرده است. به نظر می رسد در اوایل حکومت ترامپ این سیاست تغییر نکند. قطعا مشاوران سیاست خارجی ترامپ با مشاوران دولت اوباما در کاخ سفید و نهاد وزارت امور خارجه تبادل نظر خواهند کرد.

 

آنها بر این سه هدف کلیدی در ارتباط با سودان تمرکز خواهند کرد: ۱.پایان دادن به درگیری با سودان جنوبی و نقض فاحش حقوق بشر و نسل کشی در دارفور ۲. اجرای کامل و پایدار توافق نامه جامع صلح شمال و جنوب ۳. اطمینان از اینکه سودان به تروریست های بین المللی پناه نمی دهد.

 

این روند در اوایل حکومت ترامپ ادامه خواهد یافت. با وجود این گمانه زنی ها هنوز زود است تا بتوان در مورد تغییرات روابط امریکا و سودان در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» نظر داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------