منبع امنیتی عراقی: شواهدی برای هلاکت «البغدادی» وجود ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک منبع امنیتی بلندپایه در استان نینوا عراق اعلام کرد که شواهدی در خصوص کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع امنیتی بلندپایه در استان نینوا عراق خبر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را رد کرد.

 

این منبع اعلام کرد که هواپیماهای شناسایی نیروهای امنیتی طی برهه گذشته چندین بار کاروان البغدادی و تحرکات وی را در منطقه حاوی الکنیسه واقع در کرانه راست موصل رصد کرده اند.

 

برخی از رسانه ها به نقل از مرکز موسوم به مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه اخباری را منتشر کرده بودند که گروه داعش از سرکردگان نظامی خود در الرقه خواسته است جانشینی را برای ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تکفیری انتخاب کنند. امری که گمانه زنی هایی را در خصوص کشته شدن سرکرده داعش مطرح کرد.

 

گفتنی است، فرماندهی عملیات قادمون یا نینوا اخیرا اعلام کرد که از ابتدای عملیات موصل تاکنون که ۴۵ روز می گذرد، نیروهای عراقی ۳۶۱ روستا را آزاد و ۶۳۲ خودرو بمب گذاری شده را منفجر کرده اند. همچنین ۳۵۰۰ عملیات هوایی نیز توسط نیروی هوایی عراق علیه تروریست های داعش صورت گرفته است.

 

در همین حال نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن به مرحله اجرا درآمد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد ۲۶ مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------