آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

واکنش نتانیاهو نسبت به تصمیم ترامپ برای سفارت آمریکا در تل آویو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی تمجید کرد.

به نوشته روزنامه "هاآرتص"، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگارانی که وی را در سفر به جمهوری آذربایجان همراهی می‌کردند، تصریح کرد که این اقدام بسیار بزرگی است.

 

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات "کلیان کونوای" ، مشاور دونالد ترامپ مبنی بر اینکه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس "اولویت بزرگ ترامپ" به شمار می‌رود، از این تصمیم ترامپ تمجید کرد.

 

این اظهارات ترامپ واکنش های خشمگینانه فلسطینیان را به دنبال داشت و آنها از این اقدام به عنوان اقدامی مغایر قطعنامه‌های بین‌المللی و عامل تشویق اشغالگری اسرائیل یاد کردند.

 

کلیان کونوای، مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده بود که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی در راس اولویت های ترامپ قرار دارد. کونوای که ریاست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را بر عهده داشت، تصریح کرد که مساله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس از اولویت بسیار زیادی برای رئیس جمهور منتخب برخوردار است و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش و یا پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور تاکید کرده است که این کار را انجام خواهد داد.

 

این اولین باری بود که یکی از اعضای دولت انتقالی در آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اظهار نظر می کند و این کاری است که آمریکا و دیگر کشورهای جهان تاکنون از اجرایی کردن آن خودداری کرده اند.

 

کونوای تصریح کرد : این اقدام باعث تمجید دوستان ما در اسرائیل و کشورهای بزرگ دوست و همپیمان ما در خاورمیانه خواهد شد و بسیاری از یهودیان آمریکا هم این مساله را ترجیح می دهند.

 

این در حالی است که ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد نسبت به این اقدام هشدار داده و تاکید کرده بود که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم به اجرایی کردن وعده خود در زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بگیرد، فلسطینی ها زندگی را در محافل بین المللی به کام آمریکا تلخ خواهند کرد.

 

گفتنی است که دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود وعده انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را داده بود. وی در نشستی با بنیامین نتانیاهو هم تاکید کرد که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، واشنگتن قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت. 

 

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------