ترامپ: جان کری برای خودش حرف می‌زند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

"دونالد ترامپ" در واکنش به سخنان "جان کری" اظهار داشت برای نظرات وی ارزشی قائل نیست.

به گزارش تسنیم، به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، موضع‌گیری شدیدی علیه سخنان "جان کری"، وزیر امور خارجه این کشور، اتخاذ کرد و اظهار داشت نظرات کری درباره اسرائیل و موضوع شهرک‌سازی‌ها به درد خودش می‌خورد.

 

جان کری روز گذشته طی سخنانی از قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی حمایت و شهرک‌سازی‌ها را یک مانع بزرگ بر سر راه صلح خاورمیانه توصیف کرد. کری معتقد است محل ساخت شهرک‌ها درست جایی است که می‌توان دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین را با خطوط مرزی جداگانه پایه‌گذاری کرد. اما ساخت این شهرک‌ها موجب می‌شود این کار در عمل غیرممکن شود و با ادامه یافتن روند "اشغالگری" دیگر امیدی به برقراری صلح باقی نمی‌ماند.

 

دونالد ترامپ بدون اشاره به سرنوشت شهرک‌سازی‌های صهیونیستی مدعی شد: با اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل بسیار بسیار ناعادلانه رفتار شد. اسرائیل بیش از 20 بار در سازمان ملل مورد توبیخ قرار گرفته است، جاییکه کشورها به دلیل رفتار وحشتناک با مردمشان تاکنون مورد مواخذه قرار نگرفته‌اند.

 

وی پیش از این، در حساب توییتری خود به حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی پرداخته و اظهار داشت: نمی‌توانم اجازه دهم اسرائیل با تحقیر کامل و بی‌احترامی تهدید شود زیرا اسرائیل دوستی بزرگ برای آمریکا بوده؛ اما حالا دیگر نیست (اشاره به دوران ریاست جمهوری باراک اوباما).

 

ترامپ مدعی شد: پایان دوستی آمریکا و اسرائیل درست از زمانی شروع شد که توافق هسته‌ای با ایران امضا شد و حالا هم که موضوع سازمان ملل پیش آمده است.

 

وی سپس به دوستان صهیونیست خود وعده داد تا 20 ژانویه و آغاز دوران ریاست جمهوری وی قوی باشند و در برابر فشارها مقاومت کنند.

 

"بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله در توییتی که در آن تصویری از پرچم‌های اسرائیل و آمریکا نیز دیده می شود، نوشت: "از شما به دلیل دوستی صمیمانه و حمایت قطعی از اسرائیل متشکرم."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------