نمایندگان جدید کنگره آمریکا امروز سوگند یاد می‌کنند/رهبر اقلیت سنا: ترامپ باید جوابگو باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی که امروز (سه‌شنبه) قرار است نمایندگان جدید صد و پانزدهمین دوره کنگره آمریکا سوگند یاد کنند، چاک شومر، رهبر اقلیت سنای این کشور متعهد شد که در دوران فعالیت این دوره از کنگره، دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره را از بابت کارها و وعده‌هایشان پاسخگو بداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا همچنین نسبت به آنچه که "ریاست جمهوری توئیتری"  در دوره ترامپ خواند، هشدار داد.

 

این سناتور ارشد دموکرات نیویورکی تاکید کرد، دموکرات‌های سنا، ترامپ را مجبور به عمل به وعده‌اش برای "دوباره عظمت بخشیدن به آمریکا" تا جایی که مربوط به اشتغالزایی و افزایش درآمد، ایجاد فرصت‌های واقعی برای افراد به حاشیه رانده شده و حمایت از حقوق مدنی باشد، خواهند کرد.

 

شومر گفت: در صورتی که ترامپ به سراغ اقداماتی برود که آمریکا و عظمتش را تضعیف کند ما با چنگ و دندان با او خواهیم جنگید.

 

رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا همچنین تاکید کرد: مسائل پیش روی آمریکا به حدی پیچیده هستند که ما نمی‌توانیم تنها با توئیت کردن آنها را برطرف کنیم.

 

این اظهارات شومر در حالی مطرح شده که کنگره آمریکا امروز برای اولین نشستش در سال 2017 تشکیل جلسه می‌دهد.

 

اعضای جدید این کنگره امروز سوگند یاد می‌کنند تا عرصه برای جدال جمهوری‌خواهانی که کنترل سنا و مجلس نمایندگان را در دست دارند با دموکرات‌ها به منظور خنثی کردن سیاست‌های هشت ساله باراک اوباما محیا شود.

 

در اولین نشست صدوپانزدهمین کنگره آمریکا، 435 نماینده مجلس نمایندگان و یک سوم از مجموع 100 نماینده سنای این کشور که پیروز انتخابات نوامبر گذشته شده‌اند سوگند یاد می کنند.

 

اولین و بزرگترین هدف قانونگذاران جمهوری‌خواه لغو قانون بهداشت و درمان است. آنها این قانون را عامل اصلی کند شدن بازیابی اقتصادی آمریکا می‌دانند.

 

از طرفی یک سری برنامه‌های چندین دهه‌ای که میلیون‌ها آمریکایی به آنها وابسته هستند مثل برنامه‌های امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی در تیررس این قانونگذاران که برای کاهش بودجه فدرال و بوروکراسی در واشنگتن تلاش می‌کنند قرار خواهد گرفت.

 

کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا گفت: ما علاوه بر اینکه کارهای زیادی برای انجام دادن داریم کارهای زیادی نیز برای خنثی کردن داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------