آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اختلافات اساسی میان آلمان و ترامپ درباره شکنجه و برجام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت کشورش با رئیس‌جمهور جدید آمریکا درمورد شکنجه و دیگر مسائل اختلافات اساسی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از العالم، «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، وزیر امور خارجه آلمان، با بیان اینکه کشورش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، درمورد شکنجه و دیگر مسائل اختلاف های اساسی دارد، به ترامپ در مورد برهم زدن توافقنامه هسته‌ای بدست آمده با ایران هشدار داد.

 

اشتاین‌مایر که «زیگمار گابریل»، وزیر اقتصاد آلمان، قرار است جای وی را بگیرد در مصاحبه با روزنامه آلمانی زود دویچه زایتونگ افزود انتخابات سال 2016 آمریکا تنفرآمیز بود و او امیدوار است ترامپ اکنون که در راس قدرت در آمریکا قرار گرفته است رفتار خود را تغییر دهد.

 

وی در مصاحبه با این روزنامه که روز جمعه منتشر شد تصریح کرد: ما درمورد مسائل اساسی مانند شکنجه اختلاف داریم نه در مورد مسائل جزئی.

 

اشتاین‌مایر که قرار است ماه آینده در سمت ریاست جمهوری آلمان قرار گیرد که تا حد زیادی سمتی تشریفاتی در این کشور است، در خلال رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا از منتقدان سرسخت ترامپ بود و حرف‌هایی را که او بیان می کرد تنفرآمیز می نامید.

 

ترامپ روز پنج‌شنبه، پس از آنکه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت به عقیده وی روش شکنجه غرق مصنوعی به عنوان ابزاری برای جمع آوری اطلاعات موثر بوده است، خود را در معرض انتقادها قرار داد. براساس حقوق بین الملل و پیمان‌هایی ازجمله کنوانسیون سازمان ملل متحد و کنوانسیون های ژنو، شکنجه کردن زندانیان ممنوع است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------