نخست‌وزیر اسپانیا: پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه اتحادیه اروپا را نابود می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست وزیر محافظه‌کار اسپانیا هشدار داد که پیروزی مارین لوپن، رهبر ناسیونالیست‌های افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و به قدرت رسیدن حزب ضد مهاجرت (AFD) در آلمان، می‌تواند فاجعه‌ای باشد که باعث تخریب اتحادیه اروپا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در گفت‌وگویی با یک رادیوی اسپانیایی در پاسخ به سوالی درباره به قدرت رسیدن احزاب راستگرای افراطی مانند حزب "جایگزینی برای آلمان" در آلمان و مارین لوپن در فرانسه گفت: من حتی نمی‌خواهم به این مساله فکر کنم. چنین اتفاقی می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد. به معنای دیگر این اتفاق منجر به تخریب اتحادیه اروپا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: لوپن اعلام کرده که برنامه‌هایی برای برگزاری رفراندوم در فرانسه دارد. او می‌خواهد فرانسه از اتحادیه اروپا جدا شود. چنین اتفاقی اروپا را با بدبختی روبه‌رو خواهد کرد.

 

نامزد حزب ناسیونال فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور وعده داده است که اگر پیروز انتخابات باشد، رفراندومی همانند بریگزیت در فرانسه برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا برگزار کند.

 

راخوی با ابراز امیدواری به پیروزی فرانسوا فیون نامزد دیگر انتخابات فرانسه گفت: من خود را قانع کردم که در آلمان همه مسائل به خوبی پیش خواهد رفت و مطمئنم که در فرانسه نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد. برای آینده اروپا بسیار مهم است که انتخابات در آلمان و فرانسه به خوبی پیش رود.

 

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل و هفتم ماه مه برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------