ترامپ «توقف صدور قوانین دولتی» را در دستور کار خود قرار داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 با امضای یک دستور اجرایی؛

ترامپ «توقف صدور قوانین دولتی» را در دستور کار خود قرار داد

رئیس جمهور آمریکا با امضای یک دستور اجرایی کارگزاریهای دولتی را ملزم نمود که در اِزای طرح هر قانون جدید، دو قانون موجود را لغو نمایند؛ دستوری که از شمار قوانین فدرال به میزان زیادی می کاهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه یک دستور اجرایی جدید را به امضاء رساند که کارگزاریهای دولتی را ملزم می نماید در اِزای معرفی و طرح هر قانون جدید دولتی،‌ دو قانون موجود و در حال اجرا را لغو نمایند؛ دستوری که از شمار قوانین فدرال به میزان چشمگیری خواهد کاست.

 

دونالد ترامپ اوایل روز دوشنبه در دیدار با صاحبان کسب و کارهای کوچک گفت که قوانین مانع از توسعه و گسترش کسب و کارها و اعطای وام از سوی بانکها می شود.

 

گفتنی است که امضای این دستور اجرایی در راستای طرح رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از قوانین دولتی به میزان ۷۵ درصد صورت گرفت؛ زیرا ترامپ معتقد است که روند رو به گسترش قوانین دولتی، اقتصاد آمریکا را با رکود مواجه ساخته است.

 

ترامپ پس از امضای این دستور اجرایی گفت که «ما درصدد هستیم به میزان قابل توجهی از شمار قوانین [دولتی] به نفع کسب و کارهای کوچک و همچنین بزرگ بکاهیم». وی در ادامه افزود که «[امضای این دستور اجرایی] بزرگترین اقدامی است که تاکنون آمریکا شاهد آن بوده است».

 

لازم به ذکر است که کاخ سفید سالانه بودجه ای برای طرح و تصویب قوانین اختصاص می دهد. اما در دستور اجرایی روز دوشنبه ترامپ، میزان بودجه موردنظر در سال ۲۰۱۷ برای روند طرح و تصویب قوانین «صفر» اعلام شده است.

 

این در حالی است که از روز نخست ریاست جمهوری ترامپ «منع موقت اجرای قوانین» به اجرا درآمد. وی دوشنبه صبح در کاخ سفید و در هنگام امضای این دستور اجرایی خطاب به خبرنگاران گفت که «قانونی وجود خواهد داشت، کنترلی صورت خواهد گرفت، اما این یک کنترل عادی و معمولی خواهد بود».

 

شایان ذکر است که دولت اوباما برخلاف دولت کنونی آمریکا به «تعصب ورزی در حوزه وضع قوانین» شهرت داشت و «فدرال رجیستر»- مجله رسمی دولت فدرال آمریکا مشتمل بر قوانین کارگزاریهای وابسته به دولت، قوانین پیشنهادی و اطلاعیه های عمومی- در سال ۲۰۱۶ به ۸۱۶۴۰ صفحه رسید و در تاریخ هفدهم نوامبر ۲۰۱۶ با ثبت بالاترین شمار قوانین صادره طی یک روز- مشتمل بر ۲۵۷ صفحه- یک رکورد جدید بر جای گذاشت.

 

گفتنی است که دستور اجرایی روز دوشنبه،‌ ششمین دستوری است که ترامپ از زمان ادای سوگند در مقام ریاست جمهوری- تاریخ بیستم ژانویه- امضاء کرده است. وی همچنین ده تذکاریه ریاست جمهوری به امضاء رساند که یکی از آنها به تاریخ ۲۴اُم ژانویه کارگزاریهای وابسته به دولت فدرال را به تسهیل روند صدور مجوز و تخفیف بار نظارتی بر کسب و کارهای کوچک موظف می نمود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------