شکست دونالد ترامپ: فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به امریکا با حکم دادگاه تجدیدنظر لغو ماند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شعبه نهم دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا علیه دستورالعمل مهاجرتی جنجال برانگیز دونالد ترامپ رای داده و لغو اجرای آن را تمدید کرده است.

شعبه نهم دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا علیه دستورالعمل مهاجرتی جنجال برانگیز دونالد ترامپ رای داده و لغو اجرای آن را تمدید کرده است.

 

به گزارش «انتخاب»؛ این دادگاه، واقع در شهر سان فرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا، از سه شنبه بررسی استدلال‌های موافق و مخالف در مورد دستورالعمل را شروع کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا جمعه ۲۷ ژانویه دستورالعمل "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" را امضا کرد که براساس آن ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه معلق و بازدید شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایرانیان به آمریکا محدود می شد.

 

این کشو‌رها شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

 

قاضی فدرال جیمز روبارت، مستقر در سیاتل مرکز ایالت واشنگتن، اخیرا دستورالعمل مذکور را موقتا لغو کرد. این حکم با واکنش تند دونالد ترامپ مواجه شد که روبارت را "به اصطلاح قاضی" خواند و حکمش را "مسخره" توصیف کرد.

 

وزارت دادگستری آمریکا سپس از طرف ترامپ به شعبه نهم دادگاه تجدید نظر فدرال شکایت کرد تا فورا منع مهاجرتی را ابقا کند اما روز یکشنبه دادگاه درخواست ابقای فوری را رد کرد و روند بررسی دستورالعمل شروع شد.

 

شاکیان این پرونده ایالت‌های واشنگتن و مینه سوتا هستند. شماری از روسای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین، ده ها شرکت بزرگ مانند گوگل و فیس بوک و نیز دادستان‌های ۱۶ ایالت به دادگاه نوشته اند که حکم ترامپ برخلاف قانونی اساسی و منافع آمریکاست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------