رهبر دموکرات‌های سنا خواستار استعفای وزیر روس‌گرا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رهبر دموکرات‌های سنا به خیل معترضان به دیدار وزیر دادگستری ترامپ با سفیر روسیه پیوسته و می‌گوید کسی که در خصوص چنین مطلبی دروغ بگوید، باید حداقل از سمتی چون وزارت دادگستری استعفاد بدهد.

در ادامه فشار دموکرات‌ها بر دولت «دونالد ترامپ» و ایراد اتهام روس‌گرا بودن به وی و اطرافیانش، حالا تمرکز بر روی «جف سشنز» وزیر دادگستری دولت ترامپ قرار گرفته است.

 

صبح امروز رسانه‌ها از افشای 2 نوبت ملاقات سشنز با سفیر روسیه و عدم اشاره به این موضوع مهم در طی جلسه اخذ رأی اعتماد اشاره کردند و از آن ساعت، دموکرات‌ها به نوبت علیه وی موضع گرفتند.

 

در مجلس نمایندگان دموکرات‌ها دست به کار شدند و رهبرشان «نانسی پلوسی» استعفای سشنز را خواستار شد. حالا هم آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره خبر داده، «چارلز شومر» رهبر دموکرات‌های سنا خواسته‌ای مشابه را مطرح کرده است.

 

شومر علاوه بر استعفا، خواستار آن شده که اداره بازرسی وزارت دادگستری از سشنز در خصوص کوتاه آمدن در برابر نفوذ روس‌ها، تحقیق کند.

 

چارلز شومر در میان خبرنگاران در این خصوص گفت: «ذره‌ای شک نیست که دادستان کل (سمت دیگر وزیر دادگستری آمریکا) باید بی‌طرف و عادل باشد؛ او عالی‌رتبه‌ترین مجری قانون در کشور است.» شومر ادامه داد: «روشن است که دادستان کل سشنز از این آزمایش سربلند بیرون نمی‌آید. بخاطر مصالح کشور، وزارت دادگستری باید غیرقابل سرزنش باشد؛ دادستان کل سشنز باید استعفا بدهد.»

 

امروز سخنگوی وزارت دادگستری به اتهام جدیدی که علیه وزیر متبوعش ایراد شده، واکنش نشان داد و گفت که جف سشنز در مقام یکی از اعضای کمیته امور نیروهای مسلح سنا، در سال 2016 با 25 سفیر خارجی دیدار داشته که سفیر روسیه هم یکی از این میان بوده است.

 

سناتور شومر به این موضع وزارت دادگستری هم اشاره کرد و گفت: «اگر همه چیز درست پیش رفته بود، پس چرا با شفافیت، همه حقیقت را نگفته است؟»

 

اشاره سناتور شومر به سکوت جف سشنز در خصوص دو نوبت دیدار با سفیر روسیه در نشست اخذ رأی اعتماد است؛ دو دیداری که با توجه به همزمان بودن با تبلیغات انتخاباتی ترامپ، محل شک و شبهه شده است.

 

این اولین بار نیست که ترامپ و اطرافیانش به رابطه با روس‌ها متهم می‌شوند. پیش از این هم «مایک فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ به همین موضوع متهم شد و نهایتاً زیر فشار سنگین رسانه‌ها، از سمت خود استعفاء داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------