جزئیات دستور جدید مهاجراتی ترامپ/ نام ایران کماکان در فهرست ممنوعه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس‌جمهوری آمریکا نسخه جدید فرمان مهاجرتی را امضا کرد.

به گزارش ایسنا، دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، دستورالعمل جدید منع ورود مسافران و مهاجران، از ۱۰ روز دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

دستورالعمل قبلی هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را شامل می‌شد ولی در فرمان جدید عراق حذف شده است.

 

یک مقام کاخ سفید در واشنگتن به خبرنگاران گفته که دولت عراق درباره تبادل اطلاعات با آمریکا "تعهدات محکمی" داده که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند سوابق شهروندان عراق را پیش از ورود به ایالت متحده به خوبی بررسی کند.

 

بر این اساس، دستور جدید فقط شامل حال ویزاهایی خواهد بود که قرار است صادر شود و دارندگان کارت سبز (اقامت دائم) و کسانی که پیشتر ویزای آمریکا را دریافت کرده‌اند، از آن مستثنی شده‌اند.

 

به گفته مقام‌های کاخ سفید، دستورالعمل جدید از ده روز دیگر (۱۶ مارس ۲۰۱۷) در قالب روندی منظم به اجرا درخواهد آمد، بنابراین در این مدت جلوی کسی در فرودگاه‌ها گرفته نخواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا بر این دستور، ورود اتباع شش کشور مسلمان شامل ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی به آمریکا ممنوع خواهد شد.

 

رییس‌جمهوری آمریکا در ۲۷ ژانویه چند روز پس از آغاز به کار رسمی خود در کاخ سفید طی اقدامی ورود اتباع این کشورها را به طور موقت ممنوع اعلام کرد که با واکنش گسترده در میان جامعه آمریکا و مقامات بسیاری از کشورها مواجه شد.

 

 ترامپ در دستور جدید خود تضمین کرده است که ده‌ها هزار ساکن آمریکا که شهروند این کشور هستند یا گرین کارت دارند و شامل این فهرست می‌شوند، تحت تاثیر این ممنوعیت قرار نخواهند گرفت.

 

از زمان صدور این فرمان، ده‌ها شکایت قانونی در دادگاه‌های آمریکا علیه ممنوعیت سفر اتباع این کشورها ثبت شد. سرانجام دادگاهی در واشنگتن با اعلام این‌ که این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا در خصوص مقابله با تبعیض مذهبی و نژادی است، آن را به حالت تعلیق در آورد.

 

نیجریه نیز با وجود این که نام این کشور در فهرست مهاجرتی ترامپ قرار ندارد، به شهروندانش هشدار داده است تا از سفرهای غیرضروری به آمریکا بپرهیزند.

 

دستور جدید پناهجویان سوری را به طور جداگانه هدف قرار نمی‌دهد و استثنایی برای اقلیت‌های دینی غیرمسلمان در نظر گرفته نشده است.

 

دولت ترامپ اعلام کرد، در حال حاضر پلیس فدرال (اف.بی.آی) حدود ۳۰۰ مظنون اعضای گروه‌های "تروریستی" را که به عنوان پناهجو به آمریکا آمده‌اند، زیر نظر دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------