آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اینترپل حکم بازداشت ۴ تبعه کره شمالی را صادر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پلیس بین الملل دستور بازداشت بین المللی ۴ تبعه کره شمالی را که از سوی بازرسان مالزیایی در ارتباط با ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی تحت تعقیب قرار دارند، صادر کرده است. 

به گزارش تسنیم، رئیس پلیس مالزی امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اینترپل دستور بازداشت بین المللی 4 تبعه کره شمالی را که مظنون به دست داشتن در ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی هستند، صادر کرده است.

 

روابط مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور به شدت متشنج شده است.

 

تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی اکنون قصد دارد 3 فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازجویی قرار دهد.

 

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم کرده است.

 

2 زن ویتنامی و اندونزیایی تاکنون بازداشت شده اند و ظاهرا 4 تبعه کره شمالی خاک مالزی را ترک کرده و به پیونگ یانگ گریخته اند.

 

خالد ابوبکر رئیس پلیس مالزی گفت: دستور مربوط به بازداشت بین المللی 4 تبعه کره شمالی را که پس از وقوع حادثه ترور خاک مالزی را ترک کرده اند، از سوی پلیس بین الملل دریافت کرده ایم.

 

پلیس بین الملل از کلیه کشورهای عضو خواسته است تا هرگونه اطلاعاتی درباره این افراد مظنون را به اشتراک بگذارند تا بازداشت شده و به سزای اعمال خود برسند.

 

اینترپل تصاویر مربوط به این 4 تبعه کره شمالی را که بین 32 تا 56 سال سن دارند، منتشر کرده است.

 

پیونگ یانگ تحقیقات قضایی مالزی را محکوم کرده و بر این باور است که این تحقیقات با هدف لطمه زدن به وجهه بین المللی این کشور صورت گرفته است. کره شمالی اعلام کرده است که علت اصلی مرگ این فرد 45 ساله ظاهرا حمله قلبی بوده است.

 

کره شمالی که هرگز هویت برادر ناتنی رهبر این کشور را تایید نکرده، خواستار بازگشت جسد او شده ولی مقام های مالزی حاضر به انجام این کار پیش از نمونه گیری دی ان ای نشده اند.

 

معاون نخست وزیر مالزی همچنین از مومیایی شدن جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی خبر داده است.

 

یک دیپلمات ارشد کره شمالی نیز که در پکن به سر می برد، در این باره تاکید کرد: حادثه اخیر که در مالزی اتفاق افتاده است، یک طرح سیاسی از سوی آمریکا و کره شمالی است که تنها به نفع کشورهای دشمن است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------