در نشست خبری مشترک «ترامپ» و «مرکل» چه گذشت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نشست خبری مشترک «ترامپ» و «مرکل»

ترامپ: بر حمایتم از ناتو تاکید کردم/ در شنود مکالمات تلفنی توسط اوباما با مرکل اشتراک دارم

صدر اعظم آلمان برای اولین بار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نشست خبری مشترک خود را با یک ساعت تاخیر در کاخ سفید آغاز کردند.

 

ترامپ در سخنرانی ابتدایی ضمن سازنده توصیف کردن مذاکراتشان گفت: «بر حمایت خود از ناتو و در عین حال ضرورت پرداخت سهم منصفانه‌تری از هزینه‌های ناتو از سوی دیگر کشورها تاکید کردم... از رهبری صدراعظم مرکل در حمایت از ناتو و اقداماتش در افغانستان تشکر می‌کنم...کشورهای ما برای حفاظت مردمانمان از تروریسم تکفیری به همکاری‌های دوجانبه ادامه می‌دهند.»

 

مرکل نیز بعد از وی به سخنرانی پرداخته و ضمن قدردانی از اولین دیدار رو در رو با ترامپ، گفت: «همواره گفته‌ام، باهم صحبت کردن بهتر از درباره هم صحبت کردن است...درباره وضعیت جهانی و منافع مشترکی که داریم صحبت کردیم...ما آلمان‌ها به ایالات متحده آمریکا بسیار مدیونیم.»

 

صدراعظم آلمان با بیان اینکه با آمریکا برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت بحران سوریه همکاری خواهند کرد، گفت: «ما باهم برای مبارزه با تروریسم تکفیری همکاری می‌کنیم...روابط با روسیه باید بهبود یابد اما وضعیت اوکراین باید ابتدا حل شود.»

 

در ادامه این دو به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا سیاست انزواگرایانه‌ای را در معاملات تجاری اتخاذ کرده و چرا از اخبار رسانه‌های مخالف هراس داشته و آنها را «اخبار جعلی» می‌نامد، گفت: «در تجارت انزواطلب نیستم، بلکه یک تاجرم و به تجارت منصفانه اعتقاد دارم. سال‌هاست تجارت کشورها با ایالات متحده منصفانه نیست.»

 

رئیس جمهور آمریکا افزود: «در مذاکرات تجاری با ما، آلمانی‌‌ها بهتر از ما عمل کرده‌اند. اما این وضعیت تغییر خواهد کرد. البته دنبال پیروزی بر کسی نیستیم، بلکه می‌خواهیم تجارت منصفانه شود.»

 

وی همچنین گفت که با مرکل، در مورد شنود قرار گرفتن از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین، مشترک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------