دومین وعده انتخاباتی ترامپ هم در بن‌بست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به دنبال کاهش حمایت‌های اعضای کنگره از لایحه خدمات درمانی دولت جدید آمریکا، «دونالد ترامپ» هشدار داد که اگر امروز در خصوص این لایحه رأی‌گیری نشود، «اوباماکر» لغو نمی‌شود.

به گزارش فارس، برخی منابع به شبکه «ان بی سی نیوز» اعلام کرده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که اگر روز جمعه (امروز) لایحه پیشنهادی دولت درباره خدمات درمانی به رأی گذاشته نشود، طرح خدمات درمانی دولت سابق آمریکا موسوم به «اوباماکر» همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و لغو نمی‌شود.

 

مشاوران ترامپ زمان زیادی را صرف کردند تا اعضای انجمن آزادی مجلس نمایندگان آمریکا را متقاعد کنند که از لایحه خدمات درمانی حمایت کنند.

 

«استیو بنن» استراتژیست و مشاور ارشد ترامپ با اعضای گروه فوق در خصوص این طرح دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ترامپ و «پائول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم پنج‌شنبه شب ۴۵ دقیقه با یکدیگر درباره طرح خدمات درمانی گفت‌وگو داشتند.

 

ضرب‌الاجل ترامپ درباره طرح خدمات درمانی بعد از آن مطرح شد که رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به صورت ناگهانی روز پنج‌شنبه، رأی‌گیری درباره لایحه خدمات درمانی جمهوری‌خواهان را به تعویق انداختند. نبود حمایت کافی برای تصویب طرح، دلیل تعویق رأی‌گیری اعلام شده است.

 

شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش کرد که تا غروب روز پنج‌شنبه (دیروز)، هنوز رهبران جمهوری‌خواه، ۸ رأی برای تصویب این لایحه کم داشته‌اند.

 

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نیز بعدازظهر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا به طرح جایگزین یا همان «طرح B» نیازی ندارد.

 

اعضای محافظه‌کار مجلس نمایندگان آمریکا شروطی را برای حمایت از طرح خدمات درمانی جمهوری‌خواهان مطرح کردند که یکی از آن‌ها لغو دادن مجوز به فرزندان برای آنکه تا سن ۲۶ سالگی تحت پوشش بیمه والدینشان باشند، است.

 

در حال حاضر، 31 جمهوری‌خواه اعلام کرده‌اند که از لایحه خدمات درمانی ترامپ حمایت نمی‌کنند.

 

یکی از انتقادات مهم به طرح خدمات درمانی دولت ترامپ این است که بیش از ۲۰ میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش طرح اوباما قرار داشتند، از شمول طرح جدید خارج شده و عملا هیچ بیمه خدمات درمانی‌ای نخواهند داشت.

 

بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، بیشترین آسیب این طرح متوجه طبقه کارگری می‌شود که پایگاه رأی اصلی ترامپ بوده‌اند.

 

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی با بیان اینکه طرح خدمات درمانی اوباما هزینه‌های سنگینی را متوجه خانواده‌های آمریکایی کرده، وعده داده بود که طرح ارزان‌تر و فراگیرتری را ارائه کند.

 

با این وجود طرح پیشنهادی دولت ترامپ آنقدر نقاط ضعف دارد که بخش بزرگی از جمهوری‌خواهان هم حاضر به حمایت از آن نشده‌اند.

 

این طرح دومین وعده انتخاباتی مهم ترامپ است که در عمل با بن‌بست مواجه می‌شود. پیش از این، او در اجرای وعده ایجاد محدودیت برای ورود اتباع کشورهای مسلمان هم با مشکل مواجه شده بود.

 

وی تاکنون دو فرمان اجرایی برای توقف ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران صادر کرده، اما هر دو فرمان با اعتراضات گسترده جامعه مدنی مواجه و به دستور دادگاه تعلیق شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------