آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سنا راه تأیید صلاحیت گزینه پیشنهادی ترامپ برای دیوان‌عالی آمریکا را هموار کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سنای آمریکا پیشنهاد استفاده از مقررات موسوم به «گزینه هسته ای» را برای هموار کردن راه تایید صلاحیت «نیل گورساچ» گزینه دیوان عالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به منظور مقابله با توسل رقبای دموکرات خود به «فیلیباستر» برای جلوگیری از تایید صلاحیت نیل گورساچ روز پنجشنبه شیوه ای را که در قانون اساسی آمریکا به «گزینه هسته ای» موسوم شده در صحن سنای این کشور به رای گذاشته و با اکثریت آرا تصویب کردند.

 

با تصویب این پیشنهاد در سنای آمریکا حالا جمهوریخواهان در مقابل 60 رای لازم به منظور جلوگیری از فیلیباستر رقبای دموکرات خود فقط به 51 رای نیاز خواهند داشت تا بدون مانع در تایید صلاحیت گورساچ به موفقیت برسند.

 

به این ترتیب شانس گورساچ برای گرفتن تایید صلاحیت در سنای آمریکا افزایش می یابد.

 

در حالی که قرار است نشست تایید صلاحیت گورساچ روز جمعه برگزار شود52 سناتور جمهوریخواه و سه نفر از سناتورهای دموکرات آمریکا گفته اند که به وی رای خواهند داد و در این صورت او رسما به جانشینی «آنتونی اسکالیا» قاضی پیشین دیوان عالی آمریکا برگزیده خواهد شد.

 

قاضی اسکالیا در 16 فوریه سال گذشته در گذشت و با مرگ او اوباما رئیس جمهوری آمریکا در ششم ماه مارس همان سال «مریک گارلند» قاضی دادگاه فرجام این کشور را به عنوان جانشین اسکالیا به سنای آمریکا معرفی کرد که از همان ابتدا با مخالفت جمهوریخواهان آمریکایی رو به رو شد و قانونگذاران جمهوریخواه تقریبا 9 ماه جلسه رای اعتماد به او را به بهانه‌های مختلف به تعویق انداختند تا سرانجام در سوم ژانویه امسال مهلت قانونی کسب صلاحیت این گزینه منقضی شد.

 

فیلیباستر در نظام قانونگذاری آمریکا به تلاش سیستماتیک مخالفین اقلیت گفته می‌شود که با اتخاذ روش‌های متفاوت مانع از این می‌شوند که مجلس وارد مرحله تصمیم گیری بر روی طرح اکثریت شود و در واقع با این روش امکان ورود مجلس به مرحله تصمیم گیری نهایی را مسدود می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------