واکنش‌ها به حمله موشکی آمریکا همچنان ادامه دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات با واکنش های بین المللی زیادی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود گفت: "بحرین از محتوای سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بیانگر عزم و تمایل برای از بین بردن همه اشکال تروریسم هست، ستایش می کند".

 

این بیانیه افزود: "موضع روشن آمریکا، حمایت از تلاشها برای پایان دادن به بحران سوریه به شمار می رود و بر لزوم پایبندی همه طرفها به مقدم شمردن منافع ملت سوریه و تلاش برای پایان دادن درد و رنج آنها با جدیت و شفایت کامل تاکید می کند."

 

این بیانیه خواهان "افزایش همه تلاش ها برای تضمین آتش بس و مهیا کردن فضا برای مذاکرات به منظور رسیدن به یک راه حل سیاسی فراگیر با استناد به بیانیه اجلاس ژنو 1 در سال 2012 و مصوبات مربوطه شورای امنیت شد که حاکمیت و وحدت ارضی و سلامت ملت آن را حفظ کند".

 

عربستان به عنوان اولین کشور و سپس رژیم صهیونیستی به همراه انگلیس، ترکیه، فرانسه و برخی دیگر از کشورها از حمله آمریکا به سوریه حمایت کردند و تل آویو و پاریس گفتند که از حمله آمریکا پیش از اجرای آن، مطلع بوده اند.

 

دولت سوریه به همراه روسیه و ایران از جمله کشورهایی هستند که تاکنون این حمله را محکوم کرده و آن را تجاوز و تعدی به حاکمیت یک کشور برخوردار از حاکمیت و نیز حمایت از تروریست ها دانسته اند.

 

در همین راستا چند ساعت پس از حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در حمص در پاسخ به حمله شیمیایی اخیر در استان ادلب، چین نسبت به بدتر شدن اوضاع سوریه هشدار داده است.

 

هشدار چین در شرایطی مطرح شده است که رئیس جمهور این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فلوریدا دیدار و گفتگو کرده است.

 

"هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران تاکید کرد: چین نگران تحولات و اتفاقات اخیر در سوریه است. چیزی که الان ضرورت دارد، جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع است.

 

وی تصریح کرد: ما مخالف استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر کشور، سازمان یا فردی تحت هر شرایطی یا برای هر هدفی هستیم.

 

وزارت دفاع یونان نیز در بیانیه ای تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد.

 

در بیانیه وزارت دفاع یونان تصریح شده است: یونان با هر نوع مداخله نظامی خارجی در سوریه مخالف است و به گفتگو و صلح دعوت می کند.

 

طی این حمله، گروه های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ ای تاکید کردند که حمله آمریکا به خاک سوریه را محکوم می کند و در کنار سوریه ایستاده است.

 

ائتلاف گروه های فلسطینی شامل گروه های حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل، جبهه مبارزه مردمی فلسطینی، سازمان صاعقه، حزب کمونیست انقلابی فلسطین، جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، جبهه آزادیبخش فلسطین شاخه «ابو نضال الاشقر» است.

 

همینطور «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص سوریه واکنش نشان دادند.

 

رهبران فرانسه و آلمان در این واکنش، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، را مسئول حمله موشکی صبح امروز آمریکا به سوریه معرفی کردده اند.

 

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم پس از حمله واشنگتن به یک پایگاه هوایی سوریه، از اقدام آمریکا علیه تسلیحات شیمیایی سوریه حمایت کرده است.

 

وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت ژاپن از اقدام دولت آمریکا حمایت می کند، اقدامی که نشان می دهد واشنگتن هرگز گسترش استفاده از تسلیخات شیمیایی را تحمل نخواهد کرد.

 

نخست وزیر ژاپن افزود: ما ارزش زیادی برای تعهد قاطع ترامپ به حفظ نظم بین المللی و صلح و امنیت متحدان و جهان قائل هستیم. جامعه بین المللی از وضعیت وحشتناک و اتفاقی که در سوریه رخ داده، شگفت زده و شوکه شده است، حادثه ای که حتی کودکان نیز قربانی شده اند، این یک اقدام کاملا غیرانسانی و نقض قطعنامه های سازمان ملل بوده است.

 

مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------