جدال لفظی نمایندگان روسیه و سوریه با نمایندگان انگلیس و آمریکا در نشست شورای امنیت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری کشورهای آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه شد.

به گزارش فارس، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار همکاری آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه شد. 

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که گروه‌های معارض با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یا راهکار سیاسی را زیر سوال می‌برند یا از عملیات مشترک با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. 

 

دی‌میستورا گفت که سازمان ملل آماده از سرگیری مذاکرات ژنو درباره سوریه از هفته آینده است. وی همچنین گفت که مذاکرات آستانه و مذاکرات ژنو بایستی یکدیگر را تقویت کنند. 

 

نماینده انگلیس در سازمان ملل با بیان این ادعا که «روسیه در سمت غلط تاریخ ایستاده است» گفت که هنوز برای اثر گذاشتن بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیر نیست. 

 

دیپلمات انگلیسی همچنین ادعا کرد که اعتبار روسیه به دلیل حمایت از دولت سوریه مخدوش شد. 

 

نماینده فرانسه نیز با متهم کردن بشار اسد به انجام حمله شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در استان ادلب سوریه گفت: «رژیم اسد دیگر توان گریز از تنبیه برای جرایمی که مرتکب می‌شود را نخواهد داشت.»

 

نماینده روسیه در سازمان ملل در این نشست با انتقاد تند از اظهارات نماینده انگلیس گفت که این کشور در حال حمایت از گروه‌هایی در سوریه است که اخیراً در مصر اقدام تروریستی انجام داده‌اند. 

 

نماینده روسیه همچنین خطاب به دیپلمات انگلیس گفت: «شما خواب هستید؟ به من نگاه کنید وقتی با شما صحبت می‌کنم چرا به یک جای دیگر نگاه می‌کنید؟»

 

نماینده  روسیه با بیان اینکه بایستی هیئت مستقلی برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی در منطقه «خان‌شیخون» تشکیل شود گفت از شنیدن اینکه کارشناسان فرانسوی بدون بازدید از مکان حادثه به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که دولت سوریه مقصر حمله شیمیایی بوده متعجب شده است.

 

دیپلمات روس در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که حمله موشکی آمریکا به پایگاه «الشعیرات» به ایجاد تنش منجر شده و در راستای مواضع کسانی است که به دنبال راهکار نظامی در سوریه هستند.

 

نماینده روسیه، همچنین خطاب به نمایندگان کشورهای غربی گفت: «به نظر می‌رسد برای شما تغییر رژیم بیشتر از موضع اعضای شورای امنیت اهمیت دارد.»

 

 نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به حمله شیمیایی در سوریه متهم کرد و گفت که این حمله نشان می‌دهد که دولت سوریه تمامی سلاح‌های شیمیایی‌اش را از این کشور خارج نکرده است.  

 

وی در ادامه نماینده روسیه را خطاب قرار داد و گفت که مسکو با حمایت از دولت بشار اسد خودش را در دنیا منزوی کرده است. نیکی هیلی با بیان این ادعا که آمریکا آماده است جنگ سوریه را به پایان برساند، گفت واشنگتن از مسکو می‌خواهد که بخشی از راه حل و نه مشکل باشد. 

 

هیلی گفت که روسیه بایستی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را برای عمل به تعهدات بین‌المللی‌اش تحت فشار قرار دهد. 

 

نماینده آمریکا در ادامه با بیان اینکه حل بحران سوریه مستلزم در نظر گرفتن نقش ایران است گفت: «ایران، همدست اصلی جنایت‌های رژیم بشار اسد است.»

 

دیپلمات آمریکایی همچنین ادعا کرد: «ایران برای گسترش نفوذ خودش، بر آتش جنگ در سوریه می‌دهد.»

 

 

نماینده سوریه در سازمان ملل با یادآوری حمله آمریکا به عراق در سال 2003 به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی عراق گفت که واشنگتن بار دیگر همان سناریو را در سوریه تکرار کرده است. 

 

بشار الجعفری گفت که واشنگتن تمامی انواع حمایت‌ها را از گروه‌های تروریستی در سوریه به عمل آورده است. 

 

دیپلمات سوری، در ادامه حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این رژیم اقدام به درمان تروریست‌های مجروح کرده است. 

 

بشار الجعفری، همچنین گفت که رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه در روز 17 مارس، «به طور مستقیم» از گروه تروریستی داعش برای انجام عملیاتش در نزدیکی تدمر حمایت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------