کره‌شمالی: به تجاوز احتمالی آمریکا پاسخی بی‌رحمانه خواهیم داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه برنامه و تسلیحات هسته ای این کشور قابل مذاکره نیستند، آمریکا را تهدید کرد که در صورت تجاوز به کشورش، پاسخی سخت دریافت خواهد کرد.

به گزارش مهر و به نقل از الجزیره، در پی بازدید معاون رئیس جمهوری آمریکا از مرز میان دو کره، پیونگ یانگ سطح آماده باش حالت اضطراری نیروهای نظامی را به بالاترین افزایش داد.

 

بر اساس این گزارش، «سینگ هونگ چول»، معاون وزیر خارجه کره شمالی دوشنبه شب در گفتگو با الجزیره با هشدار به واشنگتن گفت که آمریکا باید با چشمانی باز به جهان نگاه کند.

 

بر اساس این گزارش، هونگ چول گفت: زمان دیکته کردن دستورات آمریکا با استفاده از زور به پایان رسیده است. اگر آن تُجاری که در آمریکا بر مسند قدرت هستند با استفاده از هرگونه تهدیدی از قبیل تحریم و یا تهدید نظامی به دنبال ترساندن ما بوده اند، یعنی همانگونه که باراک اوباما رفتار کرد و شکست خورد، آنها به زودی درخواهند یافت که چنین تهدیداتی بی اثر هستند.

 

وی افزود: اگر ما هرگونه تجاوزی نسبت به حاکمیت ملی خود احساس کنیم، ارتش ما حملات بی رحمانه ای علیه متجاوزان آمریکایی در هر جا که باشند انجام خواهد داد. از خاک آمریکا گرفته تا پایگاه های نظامی آمریکایی در شبه جزیره کره، ژاپن و یا هر جای دیگری.

 

وی همچنین با انتقاد از تلاش شش قدرت جهانی برای متوقف کردن فعالیتهای هسته ای پیونگ یانگ گفت: سلاح هسته ای در دست ما برای گول زدن نیست. این تسلیحات اموالی نیستند که بتوان با دلارهای آمریکایی بر سر آن معامله کرد و یا آنکه برای فروش باشند. بنابراین (فعالیتهای هسته ای کره شمالی) چیزی نیست که بتوان با هدف متوقف کردن آن بر سر میز مذاکره نشست. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------