کرملین نشست محرمانه پوتین و ترامپ را رد کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کاخ کرملین گزارش منابع آمریکایی مبنی بر انجام دیداری محرمانه میان روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست اخیر سران گروه ۲۰ در هامبورگ را رد کرده است.

به گزارش «رویترز»، کرملین دیدار محرمانه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با همتای آمریکایی‌اش «دونالد ترامپ» در حاشیه نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان را رد و در عین حال خاطرنشان کرد که میان این دو رئیس‌جمهور «گفت‌وگویی غیررسمی» در مراسم پذیرایی شام انجام شده است.

 

در حاشیه نشست سران گروه 20، که ماه جاری در هامبورگ برگزار شد، نگاه‌ها معطوف رفتار دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین بود آن هم در حالی‌که مقام‌های آمریکایی مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و کمک آن برای راهیابی ترامپ به کاخ سفید، متهم می‌کنند؛ اتهامی که روسیه آن را نفی می‌کند.

 

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای نشست جدید ترامپ و پوتین وجود ندارد و امکان دارد که این نشست در مرحله بعدی برگزار شود.

 

خبرگزاری‌های روسی، پنجشنبه به نقل از پسکوف گزارش دادند که محرمانه خواندن گفت‌وگوهای غیررسمی پوتین و ترامپ «بسیار احمقانه» است.

 

سخنگوی کرملین افزود: «پوتین و ترامپ دیداری دوجانبه داشتند که بر سر آن به طور رسمی از طریق کانال‌های دیپلماتیک توافق حاصل شد، سپس درخصوص آن بارها تبادل نظر صورت گرفت... نشستی محرمانه یا اعلام‌نشده انجام نشده است و این فرض که چنین دیداری انجام شده است کاملا بی‌اساس است.»

 

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفته است که دیدارش با پوتین 15 دقیقه طول کشید که بیشتر آن صرف «تعارفات» شد.

 

پیش از این، یک منبع در کاخ سفید اعلام کرده بود که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در جریان اجلاس اخیر گروه 20 در هامبورگ آلمان یک دیدار دیگر داشتند که تاکنون فاش نشده بود. رسانه‌های آمریکایی نیز درباره این نشست گزارش دادند که این دیدار در جریان مراسم پذیرایی شام و ساعاتی پس از ملاقات رسمی دوجانبه آنها انجام شد.

 

خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------