آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

رییس سیا: شاهد تغییر جدی در سیاست آمریکا نسبت به ایران خواهیم بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان سیا تاکید کرد که پس از پایان بازنگری سیاست آمریکا در قبال ایران، در رفتار این کشور با ایران یک تغییر جدی اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین مایک پمپئو رئیس سازمان سیا روز پنج‌شنبه در نشست موسسه "اسپن" گفت: زمانی که بحث پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطرح می‌شود، می‌توان گفت ایران یک اجاره‌نشین بد است.

 

پمپئو در اظهاراتی قابل و توجه و عجیب پایبندی ایران به برجام را به یک اجاره‌نشین تشبیه کرد که تا زمانی که صاحب ملک از او درخواست نکند، اجاره خود را نمی‌دهد و برای پرداخت این اجاره از چک بی‌محل استفاده می‌کند.

 

وی افزود: رئیس‌جمهور ترامپ با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل در تلاش بوده است تا یک راه‌حل مشترک را برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در منطقه ایجاد کند.

 

پمپئو در ادامه گزافه‌گویی خود گفت: وقتی بازنگری سیاست آمریکا در قبال ایران به اتمام برسد،‌ من مطمئنم شما شاهد تغییر جدی در سیاست ما نسبت به این کشور خواهید بود.

 

او افزود: اجبار ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای بی‌نتیجه خواهد بود.

 

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ رئیس سازمان سیا روز پنج‌شنبه تاکید کرد که ایران در سوریه حضور نظامی قابل توجهی دارد و به دنبال ایجاد یک کریدور از طریق سوریه و عراق است تا خود را به بازیگر شماره یک منطقه تبدیل کند.

 

وی ادامه داد: ما به سختی در تلاشیم تا راهی را برای مقابله با ایران نه تنها در زمینه هسته‌ای،‌ بلکه در همه بخش‌های دیگر پیدا کنیم.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ پمپئو یکی از منتقدان توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در دوره دولت اوباما بود.

 

به گزارش ایسنا، دولت ترامپ مدتی است که اعلام کرده در حال بازنگری در سیاستش نسبت به ایران به ویژه در رابطه با برجام است اما با وجود این‌که اعلام شده بود تا 18 جولای نتیجه این بازنگری اعلام خواهد شد این اتفاق نیفتاد و گفته می‌شود تا پایان اکتبر اعلام چگونگی برخورد ترامپ با ایران به تاخیر می‌افتد.

 

آمریکا در حالی ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم می‌کند که ایران از پیش‌قراولان مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و در مبارزه با داعش در عراق و سوریه نیز پیش‌قدم شد. اما آمریکا تلاش دارد در راستای حمایت از متحدان منطقه‌ای خود نقش و نفوذ ایران در راستا را نادیده بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------