واکنش شبه‌نظامیان روهینگیا به فراخوان القاعده برای کمک به مسلمانان میانمار



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گروه رستگاری روهینگیا آراکان (آرسا) که گروهی شبه نظامی حامی اقلیت قومی روهینگیا در میانمار است یک روز پس از درخواست القاعده از مسلمانان برای ایستادگی مقابل دولت میانمار، هرگونه ارتباط خود با گروه های تروریستی جهانی را رد کرد.

به گزارش ایرنا،گروه رستگاری روهینگیا آراکان (آرسا) روز جمعه اعلام کرد که در تلاش برای دفاع از یک گروه اقلیت است که تحت آزار و شکنجه بودائیان قرار دارند.

 

گروه تروریستی القاعده هفته جاری در بیانیه ای ضمن حمایت از اقلیت مسلمان و قومی روهینگیا، به دولت میانمار هشدار داد به دلیل 'جنایاتش' مجازات می شود و تصریح کرد: آیا نباید شکنجه های اعمال شده علیه برادران مسلمان ما، با مجازات پاسخ داده شود. دولت میانمار باید آنچه که برادران مسلمان ما متحمل شده اند را تجربه کنند.

 

القاعده از تروریست های بنگلادش، هند، پاکستان و فیلیپین خواست عازم میانمار شوند و به مسلمانان روهینگیا کمک کنند و با انجام اقدامات و آموزش های لازم در مقابل این سرکوب مقاومت نمایند.

 

از سوی دیگر اقدامات گروه شبه نظامی رستگاری روهینگیا آراکان در راخین، باعث افزایش تنش های نژادی و قومی در منطقه و همچنین عمیق تر شدن این بحران شده است.

 

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، از ابتدای خشونت های اخیر در استان راخین میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا که از سه هفته پیش آغاز شد، تاکنون حدود 380 هزار روهینگیایی خود را به بنگلادش رسانده اند، که این گروه اکنون به عنوان یکی از بزرگترین گروه پناهجویان محسوب می شوند.

 

علاوه بر مسلمانان که پس از به آتش کشیده شدن خانه های خود و آزار و اذیت نظامیان میانمار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند، حدود 30 هزار بودایی و هندو نیز استان راخین را ترک کرده اند.

 

گروههای حقوق بشر اعلام کردند ارتش میانمار از حملات ارتش رستگاری روهینگیا آراکان (آرسا) به منظور پوشش تلاش برای خروج یک میلیون و 100 هزار روهینگیایی استفاده می کند.

 

دولت میانمار که 'آنگ سان سوچی' رهبری آن را در اختیار دارد و هرگونه اتهامی علیه روهینگیا را رد می کند، شبه نظامیان را 'تروریست های افراط گرایی' می داند که خواستار اعمال قوانین اسلامی در بخشی از استان راخین هستند.

گروه تروریستی القاعده از مسلمانان سراسر جهان خواست از مسلمانان حمایت کنند و اقدامات لازم را برای آماده سازی و آموزش به منظور مقابله با این سرکوب انجام دهند.

 

'آرسا' به طور مکرر خود را از چشم انداز و اهداف ترور بین المللی دور نگه داشته و مدعی دفاع از حقوق روهینگیا و پایان دادن به سرکوب آنها است.

 

این گروه در بیانیه ای که در حساب 'توئیتر' خود منتشر شده، نوشته است: ضرورت دارد آشکار سازد که ارتباطی با گروه القاعده، داعش و لشکر طیبه و هیچ گروه تروریستی دیگری ندارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------