ترامپ: روسیه به تلاش‌های آمریکا برای حل بحران کره‌شمالی آسیب می‌زند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد، روسیه به تلاش‌های واشنگتن در راستای رهایی از تسلیحات اتمی کره‌شمالی لطمه می‌زند؛ در حالی که چین در این زمینه مفید و کمک‌کننده بوده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر آمریکا روابط بهتری با روسیه داشت، حل مساله هسته‌ای کره شمالی آسان‌تر می‌شد.

 

وی درباره وضعیت کره شمالی گفت: چین در این زمینه به ما کمک می‌کند اما روسیه مسیر دیگری را انتخاب کرده و به تلاش‌های ما لطمه می‌زند.

 

کره شمالی در چند ماه اخیر یک سری آزمایش‌های تسلیحاتی انجام داده که باعث افزایش تنش‌ها و ایجاد جنگ لفظی میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است.

 

ترامپ همچنین چین را برای کمک در مهار کردن برنامه اتمی کره شمالی تحت فشار گذاشته؛ چراکه پکن تنها متحد مهم و بزرگ کره شمالی است.

 

روابط میان آمریکا و روسیه به خاطر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، الحاق شبه‌جزیره کریمه اوکراین به مسکو و حمایت روسیه از دولت سوریه خدشه‌دار شده است.

 

ترامپ گفت: فکر می‌کنم می‌توانستیم روابط خوبی با روسیه داشته باشیم. به نظر من اگر روابط خوبی با روسیه داشتیم، مسأله کره‌شمالی راحت‌تر حل می‌شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------