تیلرسون: آمریکا از حاکمیت ملی و استقلال لبنان حمایت می کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر حمایت واشنگتن از حاکمیت ملی و استقلال لبنان، از طرف های داخلی و خارجی در این کشور خواست به یکپارچگی و استقلال نهادهای قانونی آن احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با حمایت از حاکمیت ملی و استقلال لبنان و نهادهای سیاسی آن، گفت: ایالات متحده از همه طرف ها در داخل و خارج لبنان می خواهد به استقلال و نهادهای قانونی آن از جمله دولت و نیروهای مسلح آن احترام بگذارند.

 

تیلرسون تاکید کرد که آمریکا به سعد الحریری نخست وزیر لبنان به عنوان شریکی قابل اتکا احترام می گذارد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اعلام حمایت از ثبات لبنان و مخالفت کشورش با هر اقدامی که این ثبات را به خطر اندازد، افزود: نیروهای خارجی، شبه نظامی یا عناصر مسلح هیچ جا و نقش قانونی در لبنان ندارند به جز نیروهای امنیتی قانونی این کشور.

 

تیلرسون همچنین مدعی شد که این نیروهای باید به عنوان تنها نیروی دارای صلاحیت برای تامین امنیت لبنان شناسایی شوند.

وی به همه طرف ها در داخل و خارج لبنان هشدار داد که استفاده از لبنان به عنوان محلی برای منازعه های نیابتی باعث بی ثباتی در آن کشور خواهد شد.

 

روز شنبه گذشته سعد الحریری در اقدامی غیرمنتظره و غیرمتعارف از عربستان و از طریق شبکه سعودی العربیه استعفای خود را از نخست وزیری لبنان اعلام کرد.

 

این استعفای از پیش اعلام نشده و غیر رسمی و بدون مشورت با محافل داخلی لبنان و حتی اطلاع نزدیکان الحریری در یک هفته گذشته موجی از ابهامات را در این کشور به همراه داشته است.

 

بیشتر لبنانی ها معتقدند الحریری تحت فشارها و تهدیدهای دولت سعودی مجبور به استعفا شده و اکنون در عربستان در بازداشت و یا اقامت اجباری به سر می برد.

 

لبنانی ها از برخی کشورهای منطقه و جهان خواسته اند تا برای فراهم شدن امکان بازگشت الحریری از عربستان به لبنان تلاش کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------