پایان داعش در عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیروهای عراقی امروز موفق شدند که شهر راوه به عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش واقع در استان الانبار را به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق را روی ساختمایش به اهتزاز در بیاورند.

 به گزارش جماران به نقل از المیادین، پس از آزادی شهر «راوه» آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق،نیروهای عراقی و الحشد الشعبی به گروه تروریستی داعش در این کشور پایان داد.

 

«قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق تأکید کرد که پس از آزادی شهر راوه از وجود داعش، این گروه تروریستی در عراق پایان یافت.

 

نیروهای عراقی امروز موفق شدند که شهر راوه به عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش  واقع در استان الانبار را به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق را روی ساختمایش به اهتزاز در بیاورند.

 

سرلشکر «عبد الامیر رشید یار الله» فرمانده نیروهای مشترک عراقی نیز اعلام کرد شهر راوه به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد و پرچم عراق بر فراز ساختمان های آن به اهتزاز درآمد.

 

فرمانده نیروهای مشترک عراقی پیش از این گفته بود نیروهای عراقی به مرکز «راوة» رسیده و در حال پاک‌سازی آن از عناصر داعش هستند.

 

رشید یار الله افزود که  یگان هایی از فرماندهی عملیات الجزیره و نیروهای عشایر مناطق «ابو کوه، البوعبید، القادسیه و الازرشیه »در بخش غربی مرکز شهر راوه را آزاد کردند.

 

 صبح امروز-جمعه- عراق اعلام کرد که ارتش این کشور و نیروهای الحشد الشعبی عملیات آزادسازی راوه در غرب کشور را با پشتیبانی نیروی هوایی عراق آغاز کردند.

 

گروه تروریستی داعش در سال 2014 حمله گسترده ای را آغاز کرد و طی آن توانست نزدیک به یک سوم مساحت عراق و نزدیک به نیمی از مساحت سوریه در همجواری عراق را به اشغال خود بیاورد و  دولت خلافت را در دو کشور اعلام کرد لیکن از آ ن زمان به بعد بیشتر اراضی تحت اشغال خود را از دست داد.

 

اکنون نیروهای عراقی و سوری در دو سوی مرز تلاش می کنند داعش را در آخرین مناطق تحت اشغالش در منطقه بیابانی دشت فرات که از «دیرالزور» سوریه تا «راوه» عراق امتداد دارد، کاملا پاک سازی کنند.

 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت:در همین زمینه کارشناسان بر این باورند که که آزادی مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه به معنای پایان کامل کار داعش در جهان نیست.

 

«مایکل نایتس» پژوهشگر در پژوهشکده سیاست های خاورمیانه واشنگتن گفت که جهادی ها(ترریست ها) در واقع به همان جایی بازگشتند که در سال 2013 بودند به عبارتی دیگر آنها اقدامات خود را به نقطه صفر باز می گردانند یعنی به نقطه پیش از اعلام دولت خلافت در ژوئن سال 2014.

 

این کارشناس می افزاید که عناصر گروه تروریستی داعش در بسیاری از مکان ها در عراق توان خود در سال 2013 را بازیافتند و هنوز باندهای احتمالی چندی در اراضی عراق دارند و این باندها احتمالا در شهرهای«الرمادی»،«الفلوجه» و کمربند بغداد و مناطقی در استان های الانبار و «دیالی» وجود دارند.

 

کلنل«راین دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نیز گفت که داعش عناصر خود در مرزهای سوریه و عراق را به حال خود رها کرده که یا بمیرند یا دستگیر شوند لیکن در عین حال برخی از عناصر این گروه موفق به فرار شده و در بیابان در دشت میانی فرات پنهان شدند.

 

دیلون افزود:از این مناطق بیابانی یا مناطق خارج از کنترل نیروهای عراقی داعشی ها تلاش می کنند که برخی مناطق عراق را بی ثبات کنند و عملیات خارجی و رسانه ای خود را چه با برنامه ریزی برای آن چه با الهام بخشی به مهاجمان در خارج برای حفظ مشروعیت خود، ادامه دهند.

 

با وجود این «کریم بیطار» پژوهشگر در مرکز روابط بین المللی و استراتژیک در پاریس بر این باور است که نیروهای عراقی ماموریت دشواری را به سرانجام رساندند و «توهم خلافت که قادر به از بین بردن مرزهایی بود که توافقنامه سایکس-پیکو تحمیل کرد، در آستانه پایان خود است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------