الجبیر: لبنان آرامش نمی‌بیند مگر با خلع سلاح حزب‌الله/ وزیر خارجه لبنان: لبنان را حزب‌الله آزاد کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه سعودی با تکرار اظهارات خود علیه حزب‌الله لبنان، بار دیگر خواستار خلع سلاح آن شد.

به گزارش المیادین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد: نمی‌توان به حزب‌الله اجازه داد که خارج از چارچوب قانونی در لبنان عمل کند.

 

وی ادعا کرد: لبنان روی آرامش نخواهد دید مگر با خلع سلاح حزب الله. حزب الله در برابر سعد حریری مانع ایجاد کرده است و نظام بانکی لبنان را در خدمت فعالیت هایش قرار داده است.

 

در همین حال جبران باسیل وزیر خارجه لبنان گفت: حزب الله جنبش مقاومت و آزاد کننده اراضی است که اسرائیل اشغال کرده بود و حزبی مقبول از سوی همه لبنانی هاست. لبنان هنوز خواهان رابطه خوب با عربستان است و از این رو به تنش دیپلماتیک متوسل نشده ایم.

 

باسیل گفت: حریری نخست وزیر لبنان است و این پست حاکمیتی لبنانی به وی مصونیت کامل بین المللی می دهد. کشورهایی که ما به آن سفر کردیم بر امنیت لبنان و ثبات آن تاکید دارند. آنچه مطلوب است بازگشت حریری به لبنان است تا تصمیم مقتضی گرفته شود. آنچه رخ داده است خدشه وارد کردن به کرامت لبنانی ها و دخالت خارجی در امور داخلی لبنان است.

 

وی افزود: حریری به عنوان مسئول لبنانی به عربستان رفته است نه شهروند سعودی و قوانین بین المللی درباره وی حاکم است.

 

وی افزود: ما مخالف دخالت خارجی در امور داخلی لبنان هستیم. حاکمیت لبنان و وحدت آن غیرقابل معامله آنگونه که برخی به دنبال آن هستند، است. خواستار وحدت ملی و حفظ آن هستیم.

 

باسیل گفت: لبنان طرح تروریستی را با شکست روبرو کرده و داعش را رانده و اولین کشوری در منطقه است که اراضی اش را از تروریستها آزاد کرده است. برخی نمی توانند در راستای تنش حرکت کنند و سپس خواستار امنیت در لبنان باشند. دستگاههای امنیتی اعلام کرده اند که شواهدی درباره تهدید امنیت نخست وزیر وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------