قانونگذار آمریکایی: ما به جنایت‌های جنگی عربستان در یمن کمک کرده‌ایم/بن سلمان، باهوش و دوراندیش نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفته که آمریکا به عربستان سعودی برای ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن کمک کرده است.

به گزارش فارس، «رو کانا»، قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که آمریکا به عربستان سعودی در ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن کمک کرده است. 

 

«کانا» در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری الجزیره تصمیم آمریکا برای حمایت از حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن را «اشتباه» دانست. 

 

وی گفت: «امروز اعتقاد من این است که ما داریم به عربستان سعودی در ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن کمک می‌کنیم.»

 

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴، با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. 

 

این حملات علیه یمن به نابودی زیرساخت‌های این کشور منجر شده و گسترش فقر و بیماری در این کشور فقیر عربی را به همراه داشته است. 

 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه انتقادات تندی علیه «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مطرح کرد. وی گفت: «[محمد بن] سلمان به نظر من فرد باهوشی نمی‌آید. او فرد معقول و دوراندیشی نیست و ممکن است اقداماتی انجام دهد که در نهایت حتی در راستای منافع کشورش نیست.»

 

«کانا» گفت: «ناپلئون زمانی گفت آنچه از جنایت بدتر است، اشتباه ناشیانه است و از نظر من سلمان کسی است که اشتباهات ناشیانه مرتکب می‌شود.»

 

نماینده کنگره در پاسخ به این سوال که آمریکا بایستی چه واکنشی به حمله فرضی عربستان علیه ایران داشته باشد گفت: «باید آن را محکوم کند.»

 

او گفت: «اگر آنها به ایران حمله کنند ما نباید حمایت کنیم.» وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش اگر بن سلمان جنگ مستقیم با ایران را آغاز کند، این «حماقت محض» خواهد بود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------