رئیس سابق سیا: ارتش داعش را شکست می‌دهیم اما "خلافت مجازی" را نه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سابق سیا هشدار داد، انگلیس باید تدابیر امنیت سایبری خود را برای متوقف کردن افراط‌گرایان در رسیدن به تسلیحات کشتار جمعی افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در لندن گفت، به زودی تیر در قلب رهبر گروه تروریستی داعش قرار خواهد گرفت. با این حال رئیس سابق سیا هشدار داد که شکست خلافت مجازی داعش دشوارتر خواهد بود و افراط‌گرایان ممکن است به تسلیحات کشتار جمعی مجازی دست پیدا کنند که بتوانند به شبکه برق یک کشور آسیب بزند.

 

ژنرال پترائوس از انگلیس خواست تا ظرفیت‌های سایبری خود را افزایش داده و نیز نیروهای ویژه خود را تقویت کرده و قابلیت خود برای اعزام گروهی به جنگ را تقویت کند.

 

پترائوس در سخنرانی مهمی در لندن گفت: ما ارتش داعش را شکست خواهیم داد و همزمان تیری در قلب بغدادی، رهبر داعش فرو خواهیم کرد اما نمی‌توانیم تیری در قلب خلافت مجازی ایجاد کنیم. این یک ایدئولوژی است که در اینترنت گسترش یافته است.

 

او اشاره کرد که به تازگی فیسبوک اقدام به حذف ویدیوهای کرده است که تفکرات افراطی و تنفر را گسترش می‌دادند. این ژنرال تنها چند روز پیش از دهمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر بازنشسته شد تا کارش را به عنوان رئیس سیا آغاز کند. او در سال ۲۰۱۲ پس از افشای روابط فرا زناشویی با بیوگرافی‌نویس خود از این سمت استعفا کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------