آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

عمرالبشیر: آمریکا می‌خواهد سودان را به 5 بخش تقسیم کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری سودان که برای دیداری کاری در مسکو بسر می برد، اعلام کرد: آمریکا برای تقسیم سودان به پنج قسمت تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، عمرالبشیر روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اطلاعاتی در اختیار داریم که از تلاش آمریکا برای تقسیم سودان به پنج بخش حکایت می کند. آنها می خواهند در صورتی که نیرویی برای دفاع از کشور خود نیابیم، این نقشه خود را تحقق بخشند.

وی افزود: سودان از روسیه انتظار دارد که در تمام امور این کشور مشارکت داشته باشد، از جمله می خواهیم که برابر مداخله های آمریکا از ما دفاع کند.

 

رئیس جمهوری سودان خاطرنشان کرد: روسیه کشور دوست سودان است و همواره مواضع دو کشور در بسیاری موارد به یکدیگر نزدیک بوده است، به همین دلیل این دیدار تاریخی از روسیه صورت گرفت. به رغم اینکه سودان و روسیه بیش از 60 سال روابط دیپلماتیک دارند، اما این سفر نخستین دیدار رئیس جمهوری سودان از روسیه است.

 

عمرالبشیر روز پنجشنبه هم در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت:مخالف مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای عربی هستیم که شامل دخالت واشنگتن در امور ایران نیز می شود.

 

عمر البشیر ادامه داد: در بسیاری از مسائل مهم بین المللی و منطقه ای (با مسکو) مواضع مشترکی داریم، در وهله نخست مخالف مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای عربی هستیم.

 

به گفته رئیس جمهوری سودان، مسائلی که منطقه با آن روبرو شده، به دلیل مداخله آمریکا به وجود آمده و وضعیت کشور ما که به دو بخش تقسیم شد، به همین دلیل بود. این سیاست واشنگتن بود که پیامد آن تقسیم سودان به دو پاره بود که وضعیت این کشور را بدتر کرد و نیاز به دفاع در برابر سیاست ها و اقدامات خصمانه آمریکا داریم.

 

البشیر افزود: علت بروز وضعیت کنونی سوریه هم دخالت های آمریکاست که بر اثر آن چنین فاجعه ای در کشور سوریه به وقوع پیوسته است. بر این باوریم که صلح در سوریه بدون وجود بشار اسد رئیس جمهوری این کشور به دست نمی آید. معتقدیم که اگر روسیه به مسائل سوریه ورود نمی کرد، این کشور از دست می رفت.

 

وی گفت: خواهان توسعه روابط سودان با روسیه در تمام عرصه ها هستیم، برای توسعه روابط دوستانه با روسیه اهمیت فراوان قائلیم، از روسیه بخاطر مواضع خود در عرصه بین المللی قدردانی می کنیم و موضع این کشور در دفاع از سودان را مهم می دانیم.

 

البشیر گفت: در مورد همکاری های فنی - نظامی هم باید بگویم سلاح های ارتش سودان، روسی است که مربوط به تسلیحات نیروی زمینی و هوایی می شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------