مرکل ۷ اردیبهشت به واشنگتن سفر می‌کند/ تلاش برلین برای جلوگیری از خروج واشنگتن از برجام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به نوشته رسانه های آلمانی مرکل در ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر می کند و تلاش برای متقاعد کردن ترامپ برای ماندن در برجام از محورهای مذاکرات وی با رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در ماه جاری میلادی و بعد از روی کار آمدن دوباره به عنوان صدر اعظم این کشور به واشنگتن سفر کرده و با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند.

 

یک سخنگوی ترامپ روز پنج شنبه در حاشیه دیدار رئیس جمهور آمریکا در غرب ویرجینیا این خبر را تایید کرد. هنوز درباره جزئیات و برنامه های دقیق این دیدار خبری منتشر نشده است.

 

بر اساس اطلاعات نشریه "بیلد" آلمان، سفر مرکل به واشنگتن برای تاریخ 27 آوریل(7 اردیبشهت ماه)  برنامه ریزی شده که تنها چند روز بعد از دیدار رئیس جمهور فرانسه با دونالد ترامپ در این کشور رخ خواهد داد.

 

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، در ماه "می" آمریکا بار دیگر توافق هسته ای با ایران را مورد ارزیابی قرار می دهد. برخی گمازنه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه ترامپ تصمیم دارد از این توافق به زعم خود منفور خارج شود. صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در سفرهای جداگانه خود به واشنگتن تلاش خواهند کرد از این امر جلوگیری به عمل بیاورند.

 

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، مناسبات خوب بین آلمان و آمریکا تحت ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" شدیدا بد شده است. بسیاری با توجه به این مسئله مرکل را تحت فشار قرار می دادند که بعد از روی کار آمدن به عنوان صدر اعظمی آلمان به واشنگتن سفر کند.

 

دو متحد قدیمی یعنی آلمان و آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ در بسیاری از مسائل سیاست امنیتی و خارجی دیگر با یک رای و هماهنگ سخن نمی گویند. ترامپ مرتبا این انتقاد را به آلمان وارد می کند که به اندازه کافی پول در زمینه سیاست دفاعی سرمایه گذاری نمی کند.

 

 در دیدار ماه جاری میلادی مرکل و ترامپ همانگونه که در دیدار این دو مقام غربی در ماه مارس سال 2017 رخ داد، مناسبات تجاری نقش ویژه ای را ایفا خواهد کرد. در آن زمان هم ترامپ، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به قراردادن تعرفه های گمرکی بالا روی کالاهای تولیدی این کشورها تهدید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------