موشک روسی به هواپیمای ام‌اچ‌17 مالزی اصابت کرده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تحقیق کنندگان مستقل بین المللی پرونده سقوط هواپیمای مالزیایی «ام.اچ.17» (MH17) که بر اساس اصابت موشک، ساقط شده و تمامی 298 سرنشین آن کشته شده اند، اعلام کردند که بر اساس تحقیقات آنها، یک موشک روسی عامل حادثه بوده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا در این گزارش که در «لاهه» قرائت شده و در رسانه های آسیایی بازتاب یافته، تحقیق کنندگان گفته اند که «شواهد قانع کننده‌‌ای» دارند که گزارش آن‌ها را حمایت می‌کند.

گزارش هیات تحقیق متشکل از کارشناسان کشورهای هلند، استرالیا، مالزی و اوکراین حاکی است: «بوئینگ 777» مسافربری خطوط هوایپمایی مالزی روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴هنگامیکه از آمستردام هلند به سمت کوالالامپور در حرکت بود در میانه راه، بر فراز آسمان اوکراین مورد هدف موشک زمین به هوا قرار گرفت و تمامی 298 نفر مسافر این هواپیما، کشته شدند.


بر اساس برخی از گزارش‌ها، چرخ‌های هواپیما در اثر شلیک مکرر گلوله پنچر شده و همچنین افت فشار شدید باعث سقوط هواپیما بوده است.

پس از آن گزارشی در سال 2016 منتشر شد که مبتنی است موشکی که هواپیما را هدف قرار داده از یک سامانه جنگ افزاری حمل شده از روسیه در مرز شلیک و پس از آن به این کشور بازگردانده شده است.

کارشناسان این گروه تحقیق دو سال پیش نیز گزارش دادند که شواهدی به دست آورده که عامل سقوط هواپیما اصابت موشک بوده است.

در آن زمان گروه شبه نظامی مورد حمایت مسکو، مشغول مبارزه با دولت اوکراین در شرق این کشور بودند.

شبه نظامیان روس تبار و دولت اوکراین، هر دو نقش داشتن در این حمله را رد کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------