آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ترامپ: روسیه هم باید به G۷ ملحق شود/ واکنش مسکو و اتاوا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری آمریکا در آستانه آغاز جنگ تجاری با اروپا و کانادا، در اظهار نظری چالش ‎برانگیز خواستار عضویت مجدد روسیه در گروه کشورهای صنعتی برتر جهان شد.

 به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه ورود به نشست سران G۷، در اقدامی که بیش‌ازپیش به تنش ایجاد شده میان آنها دامن خواهد زد، خواستار الحاق مجدد روسیه به گروه کشورهای صنعتی جهان شد.

 

 

گفتنی است روسیه بعد از جدایی کریمه از اوکراین و جبهه‌گیری غرب علیه مسکو از جمع گروه کشورهای صنعتی جهان که در آن زمان G۸ خوانده می‌شد، خارج شد.

 

ترامپ درحالی عازم کبک کانادا برای حضور در G۷ است که جنگ تجاری ناشی از اعمال تعرفه‌های جدید بر صنایع آلومینیوم و فولاد کانادا و اتحادیه اروپا، عملا آمریکا را منزوی و نشست را به G۶+۱ تبدیل کرده است.  

 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی موسوم به (G7)، گفت که مسکو نیازی به حضور در چنین چارچوبی ندارد.

 

 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سخنان ترامپ به رسانه های روسیه گفت: حضور در این گروه چندان اهمیت ندارد و تمرکز مسکو فعالیت در چارچوب های دیگر است.

 

 

سخنگوی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به درخواست دونالد ترامپ، گفت: مخالفت اتاوا با پذیرش مجدد روسیه در گروه هفت تغییری نکرده است.­

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------