آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: می‌خواهم آمریکایی‌ها مثل مردم کره شمالی بنشینند و به حرفهایم گوش کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای روز جمعه گفت می‌خواهد همانند توجه مردم کره شمالی به حرف‌های رهبر کشورشان به حرف‌های او گوش کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی روز جمعه گفته می‌خواهد مردم آمریکا مثل همانند توجه مردم کره شمالی به حرف‌های رهبر این کشور به حرف‌های او گوش کنند. 

 

او در جمع خبرنگاران درباره «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی گفت: «او رئیس یک کشور است و رئیسی قدرتمند است. اجازه نمی‌دهد هیچ‌کس تفکر مخالف داشته باشد. او صحبت می‌کند و مردمش می‌نشینند و توجه می‌کنند. می‌خواهم مردم [کشور] من هم همین کار را بکنند.»

 

یک خبرنگار از ترامپ پرسید: «شما الان دارید از سوابق حقوق بشری کیم جونگ اون دفاع می‌کنید. چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟»

 

ترامپ خطاب به این خبرنگار گفت: «می‌دانید چرا؟ چون نمی‌خواهم شاهد باشم که سلاح هسته‌‌ای شما و خانواده‌تان را نابود کند. من می‌خواهم رابطه خوبی با کره شمالی داشته باشم، رابطه خوبی با بسیاری کشورهای دیگر داشته باشم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «کاری که من انجام داده‌ام- اگر یادتان باشد و منصف باشید که اکثرتان نیستید-... وقتی من روی کار آمدم، مردم فکر می‌کردند ما وارد جنگ با کره شمالی خواهیم شد.»

 

او سپس در جواب این خبرنگار که قصد داشت صحبت‌های ترامپ را قطع کرده و سوال بپرسد گفت: «ساکت، ساکت، ساکت باش.»

 

ترامپ در ادامه اظهاراتش گفت: «اگر وارد جنگ می‌شدیم، میلیون‌ها نفر کشته می‌شدند.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد که کره شمالی ظرف هفت ماه گذشته آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام نداده است. ترامپ درباره بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه به امضای او و کره شمالی رسید هم اظهار نظر کرد و گفت که «این توافق» می‌گوید که خلع سلاح به طور کامل انجام خواهد شد.

 

وی گفت: «هیچ‌کس نمی‌خواهد این را گزارش کند.»

 

 رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا پیشنهاد توقف «رزمایش‌های نظامی» با کره شمالی را متوقف کرده است گفت: «درباره رزمایش‌های نظامی- که من آنها را مانورهای جنگی می‌خوانم- باید بگویم که من از روزی که روی کار آمدم از آنها متنفر بودم. ما میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار بابت آنها هزینه می‌کنیم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که کره شمالی روند بازگرداندن اجساد سربازان آمریکایی مفقود شده در جنگ کره را آغاز کرده است. 

 

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد ممکن است تابستان سال جاری با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. او همچنین بار دیگر خواستن پیوستن روسیه به گروه هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به «گروه هفت» شد.

 

ترامپ گفت درباره ولادیمیر پوتین گفت که فکر می‌کند «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را دوست نداشته است. او گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور اوباما او را دوست نداشت. با روسیه کنار بیاییم خیلی بهتر است تا کنار نیاییم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------