شومر: ترامپ در برابر کره شمالی، ضعیف‌تر از «اوباما مقابل ایران» است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا می‌گوید آنچه ترامپ در حال پیش بردن با کره شمالی است از رویکرد اوباما به ایران ضعیف‌تر است.

به گزارش فارس، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا ضمن محکوم کردن آنچه وی توافق ضعیف رئیس‌جمهور سابق این کشور با ایران خوانده از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی خواسته تا توافقی محکم‌تر با کره شمالی منعقد کند.

 

به نوشته واشنگتن اگزماینر، شومر که هم‌حزبی باراک اوباماست می‌گوید: «من با توافق اوباما (برجام) مخالف بودم و فکر نمی‌کردم که به اندازه کافی قوی باشد. به نظر من، رژیم بازرسی در این توافق ضعیف بود.»

 

سخنان آقای شومر در حالی مطرح می‌شود که رژیم بازرسی‌ها در برجام، از نظر شدت بی‌سابقه خوانده شده است.

 

وی از رویکرد مذاکراتی ترامپ با کره شمالی انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا در دیدار اخیر ترامپ و کیم چیز زیادی به دست نیاورده است. شومر اظهار داشت: «چین گفت که می‌خواهد تحریم‌ها بر ضد کره شمالی را بکاهد و به نظر نمی‌رسید که ترامپ اهمیتی برای این موضوع قائل باشد. این تحریم‌ها بودند که کره شمالی را به میز مذاکره آوردند.»

 

رئیس اقلیت دموکرات در سنا افزود: «من با توافق با ایران مخالف بودم چرا که به نظر من به اندازه کافی قوی نبود. با این حال، به نظر می‌رسد که آنچه اکنون با کره شمالی در حال انجامش هستیم، حتی از آنچه اوباما در خصوص ایران انجام داد ضعیف‌تر است.»

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز 18 اردیبهشت گذشته رسما کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد. واشنگتن در حالی از این توافق خارج شده است که حتی در دوران حضور در این توافق، عملا به تعهداتش پایبند نبود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------