ترامپ تحریم‌های کره شمالی را یک سال دیگر تمدید کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ترامپ علی‌رغم جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، وضعیت اضطرار ملی درباره این کشور را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از یک به اصطلاح «دیدار تاریخی» با رهبر کره شمالی، تحریم‌های این کشور را یک سال دیگر تمدید کرد.

 

این خبر را دفتر اطلاع‌رسانی کاخ سفید منتشر کرده و در آن آمده که رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به «ادامه وجود مواد شکافت‌پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه‌جزیره کره و تهدید غیرمعمولی که این مطلب برای امنیت ملی، اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا ایجاد کرده» فرمان‌های اجرایی روسای‌جمهور قبل را که از سال ۲۰۰۸ اجرایی شده و اعلام «وضعیت اضطرار ملی» علیه کره شمالی را تمدید می‌کند.

 

ترامپ در حالی این تحریم را یک سال دیگر تمدید کرد که کره شمالی برای مهیا شدن زمینه ملاقات «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور، ۳ خرداد، تونل‌های انجام آزمایش‌های هسته‌ای خود را که با نام سایت «پونگیه‌ری» شناخته می‌شد، در برابر دیده خبرنگاران بین‌المللی منفجر کرد.

 

این دیدار روز 22 خرداد در سنگاپور انجام شد و پس از ان گفته شد که کره شمالی با ادامه روند خلع سلاح اتمی به شرط گرفتن «تضمین امنیتی» از آمریکا، موافقت کرده است؛ ماهیت و ساز و کار اجرایی این «تضمین امنیتی» هنوز اعلام نشده است.

 

بعد از این دیدار، همچنین گفته شد که کیم جونگ اون، دعوت ترامپ برای سفر به واشنگتن‌ دی. سی. برای برگزاری دور بعدی مذاکرات را پذیرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------