آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

ترامپ به دنبال توافق با روسیه درباره طرح خروج آمریکا از سوریه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

طبق گزارش سی.ان.ان، دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با پادشاه اردن در کاخ سفید باز هم درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه سخن گفت.

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن درباره سوریه، سی.ان.ان به نقل از دو منبع مطلع آمریکایی از صحبت خصوصی دونالد ترامپ با پادشاه اردن درباره سوریه خبر دادند.

 

طبق گزارش سی.ان.ان، ترامپ در صحبت خصوصی اخیر خود با «عبدالله دوم» در کاخ سفید باز هم ایده خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را مطرح کرد.

 

یک منبع مطلع به سی.ان.ان گفت که سران آمریکا و اردن در این دیدار، به طور مفصل درباره سوریه صحبت کردند.

 

بنا به گفته این منبع، ترامپ در این دیدارگفت که او مطمئن است می‌تواند با رئیس‌جمهور روسیه بر سر آنچه که «منطقه ممنوعه» در جنوب غرب سوریه خوانده شده، به یک توافق برسد؛ توافقی که به آمریکا اجازه خواهد داد «هر چه سریعتر و زودتر» نیروهایش را خارج کند.

 

ترامپ پیش از این نیز بارها از خروج نظامیان آمریکا از سوریه صحبت کرده بود اما زمانی برای آن اعلام نکرده بود.

 

او در ماه مارس گذشته گفته بود که آمریکا «بسیار زود از سوریه خواهد شد» اما پس از مخالفت سران نظامی و همچنین برخی قانونگذاران ارشد آمریکایی دیگر صحبتی در این باره نکرد.

 

تکرار موضوع خروج آمریکا از سوریه توسط ترامپ در حالی صورت گرفته که او ماه آینده در فنلاند با همتای روس خود دیدار می‌کند.

 

بنا بر گفته منابع مطلع آمریکایی، طرح مد نظر ترامپ به روسیه اجازه خواهد داد که به بشار اسد در باز پسگیری منطقه مرزی اردن کمک کند.

 

ترامپ معتقد است با دادن این اجازه به روسیه، امکان خروج نظامیان آمریکا از سوریه در صورت انجام شدن برخی شرایط خاص فراهم شود اما در عوض این کار، ترامپ از روس‌ها خواستار ضمانتهایی مبنی بر اینکه دولت و ارتش سوریه «شورشیان مورد حمایت آمریکا» را در این منطقه هدف قرار نخواهد داد، است.

 

بنا به گفته این منابع آمریکایی، ترامپ همچنین از روسیه خواهان برقراری یک منطقه ممنوعه در جنوب غربی سوریه به منظور ممانعت از درگیری و سد کردن نیروهای مورد حمایت ایران از این منطقه است.

 

منابع آمریکایی همچنین خبر دادند که خارج کردن ایران از سوریه بخش کلیدی طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------