وزیرخارجه آمریکا به کره شمالی سفر می کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا هفته آینده با هدف پیگیری مساله غیراتمی شدن کره شمالی بعد از اجلاس سران دو کشور، به پیونگ یانگ سفر می کند.

به گزارش ایرنا؛ پمپئو هفته آینده وارد کره شمالی می شود تا درباره توافقات اجلاس سران میان 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره با مقام های پیونگ یانگ گفت و گو کند.

 

هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست اما خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که یکی از مهمترین موضوعات مورد گفت و گو، پیگیری فرایند غیراتمی سازی شبه جزیره کره است.

 

وزیر خارجه آمریکا قرار بود روز جمعه آینده با همتای هندی خود دیدار و گفت و گو کند اما به دلیل در پیش بودن سفرش به کره شمالی آن دیدار را لغو کرده است و احتمال می رود در مسیر رفت و یا بازگشت دیداری هم از چین داشته باشد.

 

آمریکا می گوید که رهبر کره شمالی موافقت کرده است در قبال تضمین های امنیتی برنامه هسته ای نظامی اش را کنار بگذارد و حالا در مذاکرات پیش رو جزییات این توافق مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

 

این خبر پس از آن اعلام می شود که 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا در سفر به کشورهای چین و کره جنوبی در این هفته با مقام های هر دو کشور درباره کره شمالی و رها شدن برنامه هسته ای نظامی این کشور گفت و گو کرد.

 

او در کره جنوبی گفت می خواهد تحریم ها علیه کره شمالی همچنان با فشار و قدرت ادامه یابد و تا زمانی که فرایند خلع سلاح هسته ای به نتیجه نرسیده است این وضعیت پابرجا باشد.

 

در تحولی دیگر قرار است وزارت وحدت کره جنوبی و خبرگزاری یونهاپ این کشور در این هفته در سئول همایشی را درباره صلح و توسعه در شبه جزیره کره برگزار کنند.

 

کره جنوبی بر خلاف آمریکا که بر فشارهای اقتصادی و تحریم ها تاکید می ورزد خواستار آن است که امتیازاتی به کره شمالی داده شده و از تنش های اقتصادی با این کشور کاسته شود.

 

برای همین دو کشور در روزهای اخیر موافقت کرده اند گروه های کاری و تیم های تحقیقاتی برای اجرای طرح های ریلی و جاده سازی مشترک میان دو کره تشکیل دهند.

 

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا پیش از اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در تاریخ 22 خرداد در سنگاپور به این پیونگ یانگ سفر کرده بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------