آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

استعفای وزیر بریگزیت انگلیس و عمیق‌تر شدن شکاف در دولت ترزا می



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ارشدترین مقام بریتانیا در مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا استعفا کرد و نخست‌وزیر کشورش را به تضعیف بریگزیت از طریق برنامه‌اش برای حفظ روابط نزدیک تجاری با این بلوک سیاسی – اقتصادی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید دیویس، وزیر بریگزیت بریتانیا تنها دو روز پس از آنکه ترزا می اعلام کرد نهایتا دولت مشوش خود را پشت طرحی برای یک معاهده خروج از اتحادیه اروپا بسیج کرده است، استعفا کرد.

 

در ضربه‌ای به نخست‌وزیر بحران‌زده بریتانیا، دیویس در نامه‌ای به او اعلام کرد پیشنهادات دولت برای روابط تجاری نزدیک و مناسبات گمرکی "ما را در مذاکرات در موضعی ضعیف و احتمالا غیر قابل اجتناب" قرار می‌دهد.

 

استعفای دیویس در شامگاه یکشنبه دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا را که هم‌اکنون هم در بحران به سر می‌برد، تضعیف می‌کند. دولت می در یکسال گذشته چندین وزیرش را بر سر اتهامات سوءرفتار جنسی و سایر رسوایی‌ها از دست داده است. دیوس یکی از حامیان جدی بریگزیت در کابینه‌ای بود که میان حامیان جدایی صریح از اتحادیه اروپا و کسانی که خواستار روابط نزدیک با بزرگترین شریک تجاری بریتانیا بودند، تقسیم شده بود.

 

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا گفت جایگزین دیویس امروز (دوشنبه) اعلام می‌شود. کناره‌گیری او احتمالا قانونگذاران محافظه‌کار حامی بریگزیت را تقویت می‌کند که از مدت‌ها پیش ترزا می را به سازش با اتحادیه اروپا متهم کردند تا رهبری او را به چالش بکشند. آندره‌آ جنکینز، از قانونگذاران محافظه‌کار هوادار بریگزیت در توئیتی نوشت: اخبار فوق‌العاده. احسنت به دیوید دیوس برای داشتن اراده و شجاعت برای استعفا.   

 

کمتر از ۹ ماه تا زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ باقی مانده است و اتحادیه اروپا به بریتانیا نسبت به تمام شدن زمان برای امضای یک قرارداد خروج هشدار داده است. جمعه گذشته دیویس و مابقی کابینه متمرد ترزا می نهایتا روی طرحی برای آینده روابط تجاری با اتحادیه اروپا توافق کردند. برخی از قانونگذاران هوادار بریگزیت شدیدا از این پیشنهادات ناراضی هستند و تاکید دارند چنین اقداماتی کشورشان را به اتحادیه اروپا وابسته می‌کند و نمی‌گذارد تا آنها توافق‌های تجاری جدیدی با سایر کشورهای جهان منعقد کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------