«امرسون منانگاگوا»، در انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه پیروز شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کمیسیون انتخابات زیمبابوه اعلام کرد که «امرسون منانگاگوا» رئیس‌جمهور کنونی در انتخابات ریاست جمهوری با کسب 50.8 درصد آرا پیروز شد.

به گزارش فارس، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری در زیمبابوه با برخی تنش‌ها و درگیری‌ها مواجه شده، بامداد جمعه به وقت تهران کمیسیون انتخابات این کشور بیانیه‌ای درباره شمارش آرا صادر کرد.

 

طبق اعلام کمیسیون انتخابات زیمبابوه، آرای ۹ استان از مجموع ۱۰ استان این کشور شمارش شده و نتیجه حاکی از برتری و پیشتازی ،«امرسون منانگاگوا» رئیس‌جمهور کنونی این کشور است.

 

تاکنون آقای منانگاوا توانسته ۲.۱۵ میلیون رای را از آن خود کند و «نلسون چامیسا» رهبر اپوزیسیون این کشور هم ۱.۹۳ میلیون رای کسب کرده است.

 

روز پنجشنبه (دیروز) چامیسا رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون زیمبابوه کمیسیون انتخابات این کشور  را به تأخیر عمدی در اعلام نتایج با هدف تغییر نتایج به نفع حزب حاکم متهم کرده بود؛ انتخاباتی که به گفته او در آن تقلب شده است.

 

پیش از این به دنبال اعلام پیروزی حزب حاکم زیمبابوه در انتخابات پارلمانی، درگیری‌هایی در اعتراض به نتیجه اعلامی انتخابات انجام شد و یک نفر هم کشته شد.

 

با گذشت ساعتی پس از انتشار خبر اولیه شمارش آرا توسط کمیسیون انتخابات زیمبابوه، این کمیسیون نتیجه نهایی و رسمی انتخابات را هم اعلام کرد.

 

بنا بر اعلام این کمیسیون، منانگاوا با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در مقابل ۴۴.۳ درصد آرای کسب شده توسط چامیسا، توانست در انتخابات پیروز شود و در سمت رئیس‌جمهور باقی بماند. 

 

منانگاوا سومین و رئیس‌جمهور کنونی زیمبابوه  است که پس از استعفای رابرت موگابه در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷، به دنبال کودتایی که صورت گرفت، قدرت را از آن خود کرد و این اولین حضور او در انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------