داعش گروه خفته تشکیل می دهد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مشترک المنافع از تصمیم گروه تروریستی داعش برای جذب نیروهای جدید از کشورهای این منطقه و طرحی برای تشکیل گروه جدید موسوم ب

به گزارش ایرنا، ژنرال آندری نیوکوف رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مشترک المنافع در حاشیه دومین مرحله از مانور ضد تروریستی 2018 گفت: داعش که در تمام کشورهای مشترک المنافع به عنوان گروه ممنوعه شناخته می شود به دنبال تاسیس گروهی تحت عنوان 'گروه خفته' است.

 

ژنرال آندری گفت، تمام اطلاعات حضور نیروهای داعش در منطقه جمع آوری شده و فعالیت های این گروه تروریستی با دقت تمام مورد رصد قرار می گیرد و یکی از دلایل برگزاری مانورهای متعدد ضد تروریستی تقویت نیروهای دفاعی امنیتی برای مقابله با چنین گروه های تروریستی است.

 

آندری نیوکوف در ادامه افزود: ما البته در ابتدا تمام توجه و نیروی خود را بر هسته اصلی مشکل کشورهای آسیای مرکزی نسبت به قرارگرفتن در مقابل تهدیدات گروه های تروریستی متمرکز کرده ایم و براساس تحقیقات و تحلیل های صورت گرفته، ریشه یکی از دلایل حضور چنین گروه هایی در منطقه حضور خودسر جماعت های افراطی است.

پیش از این نیز، آناتولی سیداراف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به برگزاری مانور آتی 'برادران هم رزم 2018' در نشست خبری گفت، منطقه آسیای مرکزی در حال حاضر با تنش های بسیار روبرو شده است و مهمترین تهدیدات کنونی کشورهای این منطقه فعالیت های گروه های تروریستی داعش است. متاسفانه کشور افغانستان هم اکنون به محل امن این گروه تروریستی در منطقه تبدیل شده است.

 

به گفته ژنرال سیداراف، گروه تروریستی داعش قصد دارد از افغانستان به عنوان مرکز مهم آموزش نیروهای خود استفاده کند که برای تحقق طرح موسوم به خلافت بزرگ که قلمرو کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا را شامل می شود، وارد عمل شوند، زیرا این گروه تروریستی همچنان به جذب شهروندان کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان و تاجیکستان به صفوف خود ادامه می دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------