بن سلمان از قاتلان خواسته بود قتل خاشقچی وحشتناک باشد/ فرانسه محکوم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اشپیگل: بن سلمان از قاتلان خواسته بود قتل خاشقچی وحشتناک باشد

به گزارش فارس، به رغم اینکه دولت سعودی مدعی شده که سران سعودی هیچ اطلاعی در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نداشته و ندارند، ولی یکی از رسانه‌های آلمان این ادعای سعودی‌ها را تکذیب کرد.

 

مجله «اشپیگل» آلمان شنبه به نقل از منبعی در پلیس فدرال آمریکا نوشت که شخص «محمد بن سلمان»، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است.

 

این مجله به نقل از «علی سوفان»، مأمور سابق پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا گزارش داد که ولی‌عهد سعودی با این کار خواسته پیامی بفرستد.

 

سوفان افزود: «پیام بن سلمان این بود؛ اگر با من مخالفت کنید، هرکجا که باشید به چنگتان خواهم آورد. او خواست که این قتل وحشیانه باشد چرا که این گونه حاوی پیام خواهد بود».

 

سوفان می‌گوید که خاشقچی به رغم اینکه محصول نظام سعودی بوده است ولی از اقدامات خودسرانه بن سلمان انتقاد می‌کرد و در انتقادهایش صراحت داشت.

 

مأمور سابق اف بی آی آمریکا در پاسخ به سؤال اشپیگل که عواقب و پیامدهای سیاسی بلندمدت قتل خاشقچی چه خواهد بود، اظهار داشت که اگر ثابت شود که بن سلمان آمر به قتل بوده ضررهای این اقدام «بزرگ» خواهد بود و اعتماد جهان به خود را از دست خواهد داد.

 

او ادامه داد، بن سلمان میلیون‌ها دلار برای شرکت‌های عمومی و لابی‌های فشار خرج کرده تا چهره «مصلح» و اصلاح‌طلب از او معرفی کنند.

 

جمال خاشقچی، منتقد آل سعود و ستون نویس واشنگتن پست، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد.

 

از همان ابتدا ترکیه و برخی منابع از احتمال قتل این روزنامه‌نگار سعودی در داخل ساختمان کنسولگری خبر دادند که بعد از نزدیک به ۱۹ روز از این حادثه، دادستانی سعودی بامداد شنبه اعلام کرد که جمال خاشقچی بر اثر «مشاجره و درگیری» با کارکنان کنسولگری کشته شده است.

   

فرانسه کشته شدن خاشقجی را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه ضمن محکوم کردن قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، خواستار بررسی جدی درباره این پرونده شد.

 

لودریان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه این قتل را به شدت محکوم می‌کند.

 

او افزود: تایید کشته شدن خاشقجی گامی نخست به سمت مشخص شدن حقیقت محسوب می‌شود اما با این حال بسیاری از پرسش‌ها بدون پاسخ باقی مانده است.

 

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن ابراز همدردی با خانواده خاشقجی، اظهار کرد: افرادی که مسئول مرگ وی هستند، باید محاکمه شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------