بن‌علوی: سفر نتانیاهو به عمان به درخواست او بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه عمان در واکنش به انتقادها از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان گفت که این سفر به درخواست طرف مقابل بوده است.

به گزارش فارس، «یوسف بن‌علوی»، وزیر امور خارجه عمان می‌گوید سفر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان به درخواست او بوده است.

 

وزیر امور خارجه عمان به فاصله چند ساعت از انتشار خبر سفر محرمانه نتانیاهو به عمان و دیدارش با سلطان قابوس، در گفت‌وگو با الجزیره قطر گفت: نتانیاهو تمایل داشت که به پادشاهی عمان سفر کند و سلطان قابوس را در جریان دیگاهش در رابطه با آنچه که به اصلاح وضعیت خاورمیانه به ویژه اختلافات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها منجر می‌شود، بگذارد».

 

او در پاسخ به سؤال مجری الجزیره که پرسید «چرا نتانیاهو به عمان سفر کرد»، گفت: «آیا این مسئله برای عمان ممنوع است؛ اسرائیل یکی از کشورهای خاورمیانه است. نتانیاهو خواست نظرات خود در ارتباط با این اختلافات را مطرح کند و جناب سلطان قابوس از آن استقبال کرد».

 

یوسف بن علوی گفت که «فرآیند سازش» بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها «بسته» نیست و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تمایل به حل اختلافات بین خود دارند.

 

وزیر امور خارجه عمان همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی این کشور گفت که سفر نتانیاهو در راستا و به دنبال سفر «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود که هر دو راغب به دیدن سلطان قابوس بودند.

 

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که بعد از سفر نتانیاهو منتشر کرد، گفته است که این سفر به درخواست سلطان قابوس بوده است.

 

یوسف بن علوی همچنین گفت که کشورش در قضیه فلسطین و رژیم صهیونیستی  «مانجیگر» نیست.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) به همراه هیأتی وارد مسقط، پایتخت عمان شد و مورداستقبال سلطان قابوس قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------