آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: وزیر دفاع آمریکا از کابینه می رود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور آمریکا از بازنشستگی قریب الوقوع وزیر دفاع این کشور ظرف دوماه آینده خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه با تأیید گمانه زنی ها در خصوص احتمال کناره گیری «جیمز ماتیس» از سمت وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد که این ژنرال سابق ارتش تا دو ماه دیگر- پایان ماه فوریه- بازنشسته خواهد شد.

 

ترامپ هنوز فردی را برای جانشینی ماتیس انتخاب نکرده است، اما می گوید که «به زودی» فردی را برای تصدی این پست تعیین خواهد کرد.

 

این در حالی است که جیمز ماتیس در ماه سپتامبر شایعات در خصوص خروج خود از کابینه دولت ترامپ را رد کرد و گفت که قصد بازنشستگی ندارد!

 

در استعفانامه جیمز ماتیس آمده است که او از سمت خود کناره گیری می کند تا ترامپ فردی را جانشین او سازد که با دیدگاههای رئیس جمهور موافقت بیشتری دارد.

 

وزیر دفاع آمریکا با اقرار به موافقت خود با نظر و عقیده ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا نباید «پلیس جهان» باشد، بر اهمیت «ارائه مدیریتی کارآمد به متحدان آمریکا» و «پیشبرد یک نظم جهانی سودمند برای امنیت، شکوفایی و ارزشهای آمریکا» تأکید کرد.

 

جیمز ماتیس همچنین گفت  که ترامپ در برابر روسیه و چین به اندازه کافی «قاطع» نبوده و اینکه «آمریکا باید در رویکرد خود نسبت به این دوکشور مصمم و روشن عمل کند».

 

گفتنی است که ترامپ نیز روز پنج شنبه در یک پیام توئیتری، خروج ماتیس از دولت خود را تأیید کرد.

 

بنا به گفته مقامات کنونی و پیشین آمریکا، ماتیس در روزهای اخیر و پیش از اعلام کناره گیری خود این استدلال را مطرح می کرد که «مأموریت [ادعایی] آمریکا برای مقابله با تروریسم» در سوریه به پایان نرسیده است و اینکه خروج نیروها از این کشور منطقه را به ناآرامی و آشوب می کشاند.

 

حال با توجه به بی اعتنایی کامل ترامپ به این توصیه ماتیس و صدور فرمان خروج نیروهای آمریکا از سوریه در روز چهارشنبه، به نظر می رسد که کناره گیری وی از مقام وزارت دفاع مورد موافقت ترامپ قرار گیرد.

 

شایان ذکر است که ماتیس پس از ۴۰ سال خدمت در ارتش آمریکا، در ماه ژانویه ۲۰۱۷ و از آغاز ریاست جمهوری ترامپ به کابینه وی پیوست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------