ولید معلم:پیروزی در سوریه نزدیک است/استفاده آمریکا از بمب‌های فسفری



اخبار,اخبار امروز,ولید معلم

وزیرخارجه سوریه گفت: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از بمب‌های فسفری در سوریه استفاده می‌کند.

 به گزارش  مهر به نقل از المیادین، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: امروزه برخی قدرتها تلاش دارند بار دیگر جهان را به سمت تک قطبی شدن بکشانند و در مقابل برخی قدرتها تلاش میکنند تا جهانی عادلانه تر بسازند.

 

وی با بیان اینکه برخی قدرتها معتقدند که تروریسم می تواند وسیله ای برای تحقق آرزوها و برنامه های آنها علیه منافع ملتها باشد، ادامه داد: سوریه بیش از هر زمان دیگری مصمم است تا تروریسم را از تمام خاکش ریشه کن کند. ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان هر روز دستاوردهای بیشتری را علیه تروریست ها محقق می کنند.تروریسم و تفکر تکفیری که بر پایه آن بنا شده کابوسی وحشتناک در سینه های ملتها در نبود اراده ای برای مبارزه با آن باقی خواهد ماند.

 

وزیر خارجه سوریه در ادامه افزود: موفقت روند آشتی ملی در سوریه شرایط را برای بازگشت ده ها هزار آواره به مناطقشان مهیا کرد. کشور سوریه به مسیر خود در گسترش دایره آشتی ملی ادامه می دهد چرا که این بهترین وسیله برای کاهش دردهای مردم سوریه است.

 

معلم تاکید کرد: دولت سوریه با روی گشاده و مثبت با تمام طرح های ارائه شده برای پایان دادن به جنگ برخورد کرد. دمشق جدیت و پایبندی خود را برای زمینه سازی برای موفقیت مذاکرات آستانه و ژنو نشان داد. ترکیه‌ی اردوغان هنوز از توهماتش در خصوص استفاده از تروریسم در خدمت برنامه های تروریستی‌اش دست برنداشته است.

 

وی تصریح کرد: سوریه حق واکنش به هر گونه نقض توافقنامه مربوط به مناطق کاهش تنش از سوی هر گروهی را برای خود محفوظ می دارد. کشورهایی که نقش مانع در دست یابی به راه کار در سوریه را ایفا می کنند در واقع اعضای سازمان ملل و برخی از آنها عضو دائم شورای امنیت هستند. ما هر گونه مداخله خارجی در تصمیم گیری های سیاسی مربوط به آینده سوریه را رد می کنیم.

 

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی انواع حمایت ها را از گروه های تروریستی تکفیری به عمل آورد و مواضع ارتش سوریه را بمباران کرد، اظهار داشت: حمایت بی چون و چرای رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی عجیب نیست، منافع و هدف آنها مشترک است. هر کسی که فکر کند این بحران ما را به اندازه سر سوزنی از حق غیر قابل بحثمان در خصوص بلندی های اشغالی جولان منحرف می کند در توهم به سر می برد.

 

معلم با تاکید بر اینکه ما آماده ایم تا از گروه های تحقیقاتی سازمان ملل در خصوص سلاح شیمیایی استقبال کرده و با آنها همکاری کنیم، گفت: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا شهروندان سوری را به قتل رساند که تعداد آنها چند برابر تروریستهایی است که به هلاکت رسانده است. این ائتلاف از بمب های فسفری در سوریه در مقابل جهانیان استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: ارتش سوریه و هم پیمانانش پیروزی های بزرگی علیه داعش محقق کردند در حالیکه ائتلاف مذکور هیچ دستاوردی نداشته است. جنگ علیه تروریسم در سوریه جز با هماهنگی با دولت این کشور محقق نمی شود. هر گونه حضور نیروهای خارجی در سوریه بدون هماهنگی با دمشق اشغالگری به شمار می آید.

 

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه شکست سازمان ملل در اجرای مبانی قانونی بین المللی ما را بر آن می دارد تا در مورد چگونگی اصلاح آن فکر کنیم، عنوان کرد: تا زمانیکه برخی کشورها معتقدند که می توانند بر همه چیز تسلط و سیطره داشته باشند و مشکل ایجاد کنند امنیت جهانی محقق نخواهد شد. تاریخ خواهد نوشت که ارتش سوریه و کشورهایی که در کنار آن ایستادند علیه افراد مسلح از تمام کشورهای جهان پیروز شدند. مژده پیروزی در سوریه نزدیک تر شده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------