نظر آمریکایی‌ها درباره اعزام نیرو به عراق



اخبار ,اخبار بین الملل , اعزام نیرو آمریکایی به عراق

 

اخبار بین الملل - نظر آمریکایی‌ها درباره اعزام نیرو به عراق

براساس یک نظرسنجی جدید،اکثر آمریکایی ها مخالف اعزام دوباره نیروهای آمریکایی به عراق هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، 69 درصد از آمریکایی ها مخالف اعزام نیروهای زمینی آمریکا به عراق هستند و فقط 11 درصد با اعزام این نیروها موافق هستند. در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که اکثر شرکت کنندگان حتی با اعزام نیروهای آمریکایی برای کمک به یگان های ارتش عراق نیز مخالف هستند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که مقام های آمریکایی اعلام کرده اند در حال بررسی مسئله ارائه حمایت های نظامی بیشتر به عراق هستند.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد مشاوران نظامی را به عراق اعزام کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که باراک اوباما پیشتر به دنبال پایان مداخله در جنگ عراق بود. همچنین گمانه زنی هایی در مورد حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق مطرح است که در این راستا نیز تصمیمات قطعی اتخاذ نشده است. برخی کارشناسان معتقدند که حملات هوایی احتمالی آمریکا علیه شبه نظامیان داعش در عراق به تدابیر ویژه ای نیاز دارد و اگر آمریکا دست به چنین حملاتی بزند، داعش به طرح ریزی حملات در خاک آمریکا تحریک می شود و این برای آمریکا یک چالش امنیتی جدی از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 تاکنون ایجاد می کند.

در این نظرسنجی مشخص شد که حملات هوایی و یا حملات توسط پهپادها با حمایت هایی مواجه شده است. 44 درصد از حملات هوایی حمایت کرده اند و 33 درصد با این طرح مخالفت هستند. همچنین 45 درصد از حملات پهپادها حمایت و 28 درصد مخالفت کردند. همچنین دو سوم از امریکایی ها در این نظرسنجی با استفاده از نیروهایی آمریکایی برای حفاظت از سفارت آمریکا در عراق موافقت کردند.

در این نظرسنجی نیز اکثریت حامیان دموکرات ها و جمهوریخواهان با اعزام نیروهای زمینی به عراق برای مقابله با شبه نظامیان داعش مخالفت کردند. 

اخبار بین الملل - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------