سخنگوی حزب مالکی: آمریکا بمباران نکند از ایران درخواست می کنیم



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , بحران گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی  - درخواست رهبر داعش برای هجرت مسلمانان به عراق و سوریه/ سخنگوی حزب مالکی: آمریکا بمباران نکند از ایران درخواست می کنیم

بغدادی با توصیه به تروریست های این گروه برای تشدید حملات خود در ماه رمضان گفت : هیج عملی در ماه رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نیست.

در چهارمین هفته از آغاز بحران گروه تروریستی داعش در عراق رهبر این گروه تکفیری با صدور یک پیام صوتی 19 دقیقه ای از مسلمانان سراسر جهان خواست تا برای کمک به تشکیل یک دولت اسلامی از حلب سوریه تا استان دیاله در عراق به این مناطق بشتابند.

به گزارش عصر ایران ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش روز گذشته با صدور یک پیام صوتی خواستار به گفته خود "هجرت" مسلمانان به مناطق  تحت کنترل داعش در عراق و سوریه شد.

او با اعلام اینکه هجرت مسلمانان به عراق و سوریه از واجبات است افزود که سوریه تنها به سوری ها تعلق ندارد و عراق هم به عراقی ها متعلق نیست.

بغدادی با توصیه به تروریست های این گروه برای تشدید حملات خود در ماه رمضان  گفت : هیج عملی در ماه رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نیست.

وی همچنین از پزشکان، مهندسان، قضات و  متخصصان در امور نظامی و اداری خواست به دولت نوپای او در برخی از مناطق عراق و سوریه کمک کنند.

داعش 3 روز پیش با اعلام تشکیل خلافت اسلامی ، ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرده است . این گروه حتی به نام خلافت جدید خود سکه ضرب کرده است.

گروه تکفیری داعش به همراه هم پیمانان بعثی خود از کمتر از 4 هفته پیش با تصرف موصل و حمله به برخی دیگر از مناطق عراق، تبدیل به چالشی جدی برای دولت مرکزی بغداد شده است.

همزمان دکتر " حیدر العبادی" عضو پارلمان عراق و سخنگوی حزب الدعوه (حزب تحت رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق) در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه هافینگتون پست آمریکا خواستار مداخله نظامی آمریکا در بحران عراق شد و گفت اگر آمریکا به مواضع داعش در عراق حمله هوایی نکند، بغداد مجبور است از ایران یا ترکیه درخواست کند که این کار را انجام دهد.

این سیاستمدارعراقی که رییس کمیته مالی مجلس و نامزد نخست وزیری عراق در سال های 2006 و 2010 بوده ،  با اشاره به اینکه : ما منتظر دریافت حمایت و کمک از آمریکا هستیم ، افزود: عراق قادر است با یک حمایت و پشتیبانی کوچک انسجام خود را حفظ کند و نیروهای عراقی قادرند در صورت کسب پشتیبانی هوایی، از بغداد در برابر حملات گروه داعش حفاظت کنند.

العبادی اعلام کرد داعش نه تنها تهدیدی برای عراق بلکه تهدیدی برای همه کشورهای غربی و همه کشورهای جهان است چون به گفته او داعش با هر گروه و کشوری که عملکرد این گروه تروریستی را قبول نداشته باشد، دشمنی می ورزد.

همزمان با اظهارات العبادی مبنی بر احتمال درخواست عراق از ایران برای حملات هوایی مواضع داعش در صورت عدم حمله آمریکا، امیر عبداللهیان معاون وزارت خارجه ایران که به مسکو سفر کرده است با متهم کردن آمریکا به ایجاد فتنه گروه داعش در عراق، اعلام کرد در صورت درخواست دولت عراق ایران قادر است به این کشور سلاح بفرستد، اما تهران برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به عراق ندارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه عراق دارای  نیروهای مردمی قوی برای حفاظت از این کشور در برابر تهدیدات است، گفت تا کنون دولتمردان بغداد از ایران درخواست کمک تسلیحاتی نکرده اند.
 
عبداللهیان افزود: "در صورت درخواست بغداد در چارچوب قراردادهای بین المللی سلاح لازم به این کشور برای مبارزه با تروریسم خواهیم داد."
 اخبار سیاست خارجی  - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------