دولت آمریکا در صدد برکناری کابینه نتانیاهو



اخبار ,اخبار بین الملل ,برکناری کابینه نتانیاهو

 

اخبار بین الملل - دولت آمریکا در صدد برکناری کابینه نتانیاهو

بنابر گزارش­ سازمان عدالت و توسعه، اختلافات شدید بین اسرائیل و آمریکا، موجب شده است که دولت آمریکا در صدد برکناری کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برآید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، گزارش سازمان عدالت و توسعه تاکید دارد که دولت آمریکا به رهبری باراک اوباما به دلیل اختلافات شدید با اسرائیل، در حال برنامه­‌ریزی برای برکناری کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

این اختلافات بیشتر بر سر پرونده های خاورمیانه و بیشتر پرونده اتمی ایران و موضوع غزه و نیز جنبش مقاومت اسلامی حماس است.

نزدیک شدن روابط آمریکا و ایران، اختلافات واشنگتن و تل آویو را شدت بخشید
بنابر گزارش این سازمان، دمکرات­‌های کاخ سفید و پیش از همه اوباما و جان کری با کابینه اسرائیل اختلافات شدیدی دارند و این اختلافات در پی نزدیک شدن روابط آمریکا با ایران و عقب گرد آمریکا از حمله نظامی به سوریه و نیز در ارتباط با تحولات عراق، بیش از پیش شدت گرفته است.

اما «زیدان القنائی»، رئیس دفتر مشاوره سازمان عدالت و توسعه تاکید کرد که کابینه اسرائیل به رهبری نتانیاهو از نحوه عملکرد دمکرات­‌های آمریکا در خصوص مسائل خاورمیانه نگران هستند و این نگرانی در پی شکست کاخ سفید در حل و فصل پرونده درگیری عربی- اسرائیلی و ادامه توسعه برنامه اتمی ایران و نیز دستیابی حزب الله لبنان و جنبش حماس و گردان‌های القسام به سلاح­‌های پیشرفته و توسعه توانمندی تسلیحاتی خود، بیشتر شده است.

تنش روابط آمریکا و اسرائیل به اوج خواهد رسید
اما تنش روابط آمریکا و اسرائیل در آینده به دلایل متعدد از جمله بروز مجدد بحران در عراق، افزایش قدرت نظامی ایران، ناتوانی ارتش مصر در کنترل اوضاع استان­‌های سیناء، اوضاع امنیتی اردن و خودداری آمریکا از آزادی جوناتان بولارد جاسوس اسرائیلی، به اوج خواهد رسید.

در این میان سازمان عدالت و توسعه اعلام کرد: آتش­ بس قریب الوقوع بین حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر، آرامشی شکست خورده است و به دلایل نگرانی و هراس کابینه اسرائیل به نتیجه نخواهد رسید.

این سازمان در گزارش خود افزود: این نگرانی­‌ها ناشی از افکار عمومی تل آویو و ادامه حملات موشکی القسام به شهرک­‌های اسرائیلی و توسعه توانمندی تسلیحاتی حماس است، به گونه‌­ای که آنقدر شدت پیدا کرده است که موجودیت کابینه اسرائیل و ژنرال­‌های ارتش را در معرض خطر قرار داده است و حتی در صورت نهایی نشدن پرونده حماس چه بسا ژنرال­‌های ارتش اسرائیل پست­های خود را از دست بدهند.

حمایت امارات و مصر از عملیات نظامی علیه غزه
با وجود حمایت پشت پرده برخی کشورهای عربی و پیش از همه امارات متحده عربی و مصر از عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه به منظور خلاص شدن از حکومت جنبش حماس، ناکامی عملیات نظامی اسرائیل در پایان دادن به قدرت حماس، برای کشورهای عربی مزبور فاجعه به بار خواهد آورد.

اخبار بین الملل - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------