بعد از ایزدی‌ها، چه گروهی هدف داعش هستند؟



اخبار ,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

اخبار بین الملل - بعد از ایزدی‌ها، چه گروهی هدف داعش هستند؟

برای تروریست‌های تندرو چه در داعش و چه در جبهه النصره، ایزدی‌ها یا مسیحیان یا دروزی‌ها یا شیعیان یا علوی‌ها یا دیگر مذاهبی که قبل و یا بعد از اسلام به وجود آمده‌اند هیچ فرقی ندارد. آن‌ها معتقدند که هر کس عقاید رادیکالی این گروه‌های تروریستی را باور نداشته باشد، باید از بین برود.

به گزارش ایسنا، سایت اینترنتی النشره در تحلیلی تحت عنوان "بعد از ایزدی‌ها، دروزی‌ها هدف داعش هستند" گزارش داد:‌ ایزدی‌ها با داعش در موصل نجنگیدند آن‌ها در امن و امان زندگی می‌کردند و معتقد بودند که پیشمرگ‌های کرد می‌توانند همواره امنیت آن‌ها را برقرار سازند.

ایزدی‌ها گروه‌های مسلحی تشکیل نداده و وارد درگیری‌ها یا مناقشات فکری یا عقیدتی با آنها نشدند.

ایزدی‌ها ظرف قرن‌ها و سال‌های گذشته آماج حدود 72 کشتار دسته جمعی توسط کردها و ترک‌ها قرار گرفتند، اما پایداری کرده و باقی ماندند تا به این حد که ایزدی‌ها در گذشته از هراس حمله به آن‌ها به مدرسه نمی‌رفتند و در غارها در کوه‌ها ظرف چندین سال سکنی گزیده و پس از مدتی از کوه‌ها پایین آمدند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کردند.

ایزدی‌ها امروز معتقدند که کردها پشت آن‌ها را خالی کرده و به تندروها اجازه دادند تا به صورت ناگهانی وارد روستاهایشان شوند و هر کس را که می‌خواهند، بکشند. به نظر می‌رسد که ابعاد عقیدتی نقش اساسی را در این خصوص ایفا می‌کند.

برخی از ایزد‌ی‌ها دارای اصالت عربی و برخی کرد اصیل هستند و بیشتر کردها در این مساحت جغرافیایی ایزدی بوده و ظرف قرن‌های گذشته اسلام آوردند.

این حرف‌ها و حدیث‌ها در میان گروه‌های داعش در جلسه‌ها و نشست‌ها و دروس دینی آن‌ها زده می‌شود که باید تمام گروه‌هایی که عقیده آن‌ها را قبول ندارند از بین برده شوند. آن‌ها این اقدام را یک وظیفه دینی به حساب می‌آورند.

برای آن‌ها این جنگ مقدس است و از این رو بود که دروزی‌ها ابتدا از استان ادلب سوریه تا سویدا هدف قرار گرفتند.

آن‌ها ظرف سال گذشته در روستاهای کوه‌های "سماق" مجبور شدند بدون آنکه مرتکب گناهی شده باشند تسلیم گروه‌های تندرو شوند و گناه آن‌ها فقط این بود که از مذهب دروزی بودند.

آن‌ها دیگر نمی‌توانند عبادت‌های خود را انجام دهند و مجبور هستند تا در دروس اجباری روزهای جمعه مشارکت داشته باشند و پوشیدن لباس‌ها و انجام اقدامات و عادات ویژه آن‌ها نیز ممنوع شده است.

دروزی‌های سوریه چهارمین طائفه از حیث تعداد هستند و چهار درصد ساکنان سوریه را تشکیل می‌دهند و در سویدا، قنیطره و ریف دمشق سکنی گزیده‌اند.

دروزی‌ها در حال حاضر رخدادهای تاریخی را به یاد می‌آورند که با هدف ریشه کن کردن آن‌ها از سوریه صورت گرفته بود. امروز نیز همین تلاش‌ها صورت می‌گیرد و اخباری منتشر شده است که ترک‌ها تمایل دارند ترکمان‌ها جای دروزی‌ها در این مناطق ساکن شوند اگر این اخبار صحت داشته باشد به این معناست که شواهد بیشتری در خصوص همکاری آنکارا با داعش وجود دارد.

ظرف روزهای گذشته افراد مسلح به روستای داما در سویدا حمله کردند که بر اثر آن تعداد زیادی کشته شدند که بیشترشان از دروزی‌ها بودند و این نخستین حمله علیه آن‌ها نبوده است.

پیشتر نیز خودروهای بمب گذاری شده به سویدا فرستاده شده بودند و جوانان و افراد سالخورده دروزی در درگیری‌های سوریه ربوده شدند.

همانند آنچه که در مورد ایزدی‌ها رخ داده است افراد تندرو می‌خواهند دروزی‌ها را بنا به مسائل عقیدتی هدف قرار دهند در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی صفحاتی به راه افتاده است که با هدف تبلیغات علیه دروزی‌هاست که داعشی‌ها هدایت این صفحات را برعهده دارند و خواهان مسلمان کردن دروزی‌ها و کشتار دسته جمعی آن‌ها شده‌اند.

آن‌ها مدعی هستند که دروزی‌ها از مسلمانان کینه دارند و ریختن خون آن‌ها را مباح می‌شمارند و اندیشه‌های کفرآمیز دارند.

برخی از داعشی‌ها نیز تاکید کردند که دروزی‌ها شیعه بوده و مهدور الدم هستند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------