تحلیل‌رویترز ازهمکاری اجباری‌غرب با دمشق



اخبار ,اخبار بین الملل ,همکاری اجباری‌غرب با دمشق

اخبار بین الملل - تحلیل‌رویترز ازهمکاری اجباری‌غرب با دمشق

خبرگزاری رویترز با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی، به نقل از منابع نزدیک به دولت سوریه گزارش داده که «بشار اسد» به این نتیجه رسیده است که غرب دیر یا زود مجبور می‌شود دستکم پنهانی همکاری‌ها با دمشق را از سر بگیرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه در گزارشی در مورد تحرکات گروه تروریستی «داعش» در سوریه و عراق و تهدیدهای پیش‌روی غرب، نوشته است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به این نتیجه رسیده است که کشورهای غربی دیر یا زود مجبور به تغییر سیاست‌های خود و همکاری با دمشق می‌شوند.

در ابتدای این گزارش آمده است: «همزمان که نیروهای اسد مبارزه خود با شبه‌نظامیان داعش در نبرد سوریه را تشدید می‌کنند، ایالات متحده هم علیه همین گروه حملات هوایی‌ای را در عراق ترتیب می‌دهد.»

رویترز به نقل ازمنابع آشنا به تفکرات دولت سوریه نوشته است که این مسئله، همراه با تصویب تحریم‌های سازمان ملل علیه داعش، «این باور اسد را تقویت کرده است که ایالات متحده و اروپا دارند کم کم دیدگاهی مشابه وی نسبت به درگیری‌ها در سوریه پیدا می‌کنند.»

به نوشته رویترز، هرچند مقامات غربی این مسئله را رد کرده و می‌گویند که چنین اتفاقی نمی‌افتد، اما «نگرانی‌های فزاینده غرب نسبت به داعش بحث‌هایی در مورد سیاست‌های این کشورها در قبال سوریه را ایجاد می‌کند. در بیش از سه سالی که از جنگ شهری می‌گذرد، مخالفان میانه‌رو سوری تحت‌الشعاع اسلامگرایان رادیکال قرار گرفته‌اند.»

دولت سوریه پیش از این هم اعلام کرده بود که نمایندگان سرویس‌های امنیتی غربی به صورت غیرعلنی سفرهایی را به سوریه داشته‌اند. کشورهای غربی نگران هستند که بحران سوریه و عراق بعدها در پی بازگشت جنگجویان خارجی به کشورهای میزبان، به اروپا و آمریکا کشیده شود.
اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------