آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

وزیراسرائیلی: سانتر یفیوژها‌ مهم‌است،‌ نه ‌نیروگاه ‌اراک



اخبار ,اخبار بین الملل ,نیروگاه‌اراک

 

اخبار بین الملل - ادامه بهانه‌گیری صهیونیست‌ها
وزیراسرائیلی:سانتریفیوژها‌مهم‌است،‌نه‌نیروگاه‌اراک

«یوال اشتاینیتز» شنبه شب در اظهاراتی متناقض با مواضع پیشین صهیونیست‌ها، حل مسئله رآکتور آب سنگین اراک را موضوعی کم اهمیت دانسته و مدعی شد که ایران قصد دارد توجهات را از مسئله غنی‌سازی منحرف کند.

به گزارش فارس، «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی شنبه شب به مصاحبه امروز «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد و تلاش کرد توافق بر سر وضعیت آینده کارخانه آب سنگین اراک را کم اهمیت جلوه دهد.

این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی پیش از این مدعی بود نیروگاه آب سنگین اراک «کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به بمب اتم» است. با این وجود و پس از آنکه آقای صالحی از قابل‌حل بودن مسئله نیروگاه اراک سخن گفت، اشتاینیتز در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل، حل این موضوع را توطئه‌ای از جانب ایران خوانده که هدف از آن منحرف کردن توجهات از بحث غنی‌سازی است.

وی همچنین در این مصاحبه گفته است: «اولین بمب‌های اتم از سانتریفیوژ‌ها خواهد آمد، نه از جانب رآکتور آب سنگین (اراک).»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیش از این و زمانی که مذاکرات مقدماتی ایران و گروه موسوم به 1+5 در جریان بود، نیروگاه اراک را مسیر پلوتونیوم برای ساخت بمب اتم خوانده و خواستار توقف ساخت آن شده بود. تأکید بر توقف ساخت این نیروگاه به حدی بود که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در دومین دور از سلسله مذاکرات ژنو بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، به بهانه عدم حل مسئله اراک، از دستیابی به توافق جلوگیری کرد.

با این حال، امروز آقای صالحی در مصاحبه با شبکه «العالم» گفت این موضوع تقریبا حل شده و 1+5 از پیشنهاد ایران مبنی بر بازطراحی قلب رآکتور و کاهش پلوتونیوم تولیدی به میزان یک پنجم، استقبال کرده است. 

اخبار بین الملل - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------